دیدار مدیرعامل فولاد پارس بختگان با نماینده ولی‌فقیه در استان فارس

0
مدیرعامل شرکت صنایع فولاد رهام پارس بختگان با نماینده ولی‌فقیه در استان فارس دیدار کرد.

به گزارش نبض صنعت، دکتر شهبازی پور مدیرعامل شرکت صنایع فولاد رهام پارس بختگان طی نشستی با آیت‌الله دژکام نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گزارشی از آخرین وضعیت این پروژه فولادی و اقدامات انجام شده و همچنین مشکلات و چالش های پیش رو ارائه کرد.

آیت‌الله دژکام نماینده ولی‌فقیه در استان فارس نیز در این نشست نسبت به تسهیل و رفع مشکلات پروژه قول همکاری و مساعدت لازم را دادند.

محصول تولیدی فولاد رهام پارس بختگان، آهن اسفنجی خام به روش گرم است و ظرفیت اسمی سالیانه یک میلیون و 700 هزار تنی برای این واحد تولیدی در نظر گرفته شده است.

فولاد بختگان با حجم سرمایه گذاری ۱۱ هزار میلیاردی در حال اجرا است و سرمایه گذاران آن متشکل از ارفع ۵۱ درصد، چادرملو ۲۹ درصد، ایریتک ۱۹ درصد و نسوز آلیاژ پارسه پولاد ۱ درصد است.

میزان سرمایه گذاری سهامداران شامل ۶۰ درصد سهامداران و ۴۰ درصد تسهیلات بانکی است و تعداد اشتغال زایی طرح به طور مستقیم و غیر مستقیم ۱۰۰۰ نفر پیش بینی شده است.

از جمله اقدامات انجام شده برای فولاد بختگان، اخذ مجوز و موافقت سازمان صمت استان و اخذ جواز تاسیس، اخذ مجوز و موافقت برق منطقه ای، اخذ مجوز و موافقت اداره گاز، اخذ مجوز و موافقت شهرک های صنعتی اخذ مجوز و موافقت سازمان مسکن و شهرسازی و اخذ مجوز و موافقت میراث فرهنگی است.

همچنین اخذ مجوز و موافقت سازمان منابع طبیعی و آبخیز داری کشور و تخصیص زمینه، اخذ مجوز سازمان محیط زیست، اخذ مجوز اداره راهداری و اخذ مجوز جهاد کشاورزی برای فولاد بختگان صورت گرفته است.

میزان پیشرفت فیزیکی پروژه ۳۵ درصد و نرخ بازدهی داخلی ۴۷/۶۰ است و دوره بازگشت سرمایه از ابتدای بهره برداری به مدت ۴ سال پیش بینی شده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید