رشد ۴۰ درصدی جهش صادراتی ایران

0
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی گفت: جهش صادراتی ایران از حدود ۳۸ میلیارد دلار به ۵۳ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش نبض صنعت، باقری عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی گفت: خوشبختانه جهش صادرات کشور از حدود ۳۸ میلیارد دلار به ۵۳ میلیارد دلار رسید که حاصل سیاست تنش زدایی دولت با کشور‌ها و ورود به سازمان همکاری شانگهای، بریکس و تجارت آزاد با اوراسیاست.

او گفت:  تجارت آزاد با اوراسیا بزودی وارد فاز اجرایی می‌شود به طوری که همه کشورها به توافق رسیدند و در روسیه برای امضای نهایی در آذر حضور خواهند داشت.

باقری گفت: اگر بنا را بر این بگذاریم که چگونه از این ظرفیت ها می توان استفاده کرد طبیعتاً فعالیت ها به دست بخش خصوصی کنونی  رقم می خورد.

او گفت: در حال حاضر تعدد دستگاه ها اکنون فراتر در سازمان توسعه تجارت بحث می‌شود. بانک مرکزی گمرک و سازمان امو مالیاتی قرار شد که به صادر کنندگان اجازه بدهند که کار خود  را جبران کنند و هنوز صادرکنندگان نمی‌دانند که چه اقدامی  باید انجام دهند و  جریمه را چگونه پرداخت کنند که رفع تعلیق شوند.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی گفت: در حوزه تولیدی و دانش بنیان پتانسیل زیادی وجود دارد و این ظرفیت ها در کشور وجود دارد. هم رسانی این ظرفیت ها به تقاضایی که در کشورهای منطقه است یک بخشی از آن برای بخش اجرایی است و باید سیاست گذاری ها و مشوق ها به درستی انجام شوند. دستگاههای دیپلماسی ما باید کارشان را درست انجام دهند.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی گفت: پیشرفت های صورت گرفته در حوزه صادرات توسط  فعالان  صادرات محقق شده است. ما باید یک جهت گیری به سمت خلق محصولات با ارزش افزوده بالا داشته باشیم. صادرات یک زنجیره کامل است و حلقه های مختلفی باید کنار هم قرار بگیرند که این امر محقق شود.

باقری گفت: اگر ما بخواهیم آمار صادرات کشور را بالا ببریم باید منابعی را برای توسعه صادرات در نظر بگیریم. اگر همه کارها انجام نشود یک صادر کننده به تنهایی نمی‌تواند فعل را به انجام برساند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید