تولید شیرخشک افزایش می‌یابد

0
شیرخشک
رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی گفت: طبق روال همه ساله با افزایش تولید شیرخام در فصل سرما و هدایت تولید به سمت کارخانه‌ها، تولید شیرخشک در کشور افزایش می‌یابد.

به گزارش نبض صنعت، سیاوش سلیمی در مورد تولید شیرخشک در کشور گفت: طبق روال همه ساله با افزایش تولید شیرخام در فصل سرما، شیر تولیدی بیشتری روانه کارخانجات شده است.

به گفته وی، علی رغم پیگیری های صورت گرفته در بحث تعدیل پایه نرخ شیرخشک، اقدامی صورت نگرفته که همین امر منجر به روند کند صادرات شده است.

بیشتر بخوانید: عرضه شیرخشک نوزاد با کد ملی

بیشتر بخوانید: تولید ۷۰ میلیون قوطی شیرخشک در صورت تامین ارز

سلیمی با بیان اینکه بالای ۳۵ هزارتن شیر خشک در کارخانجات دپو شده است، افزود: دپوی شیر خشک در کارخانجات موجب شده تا پرداخت بهای شیرخام به دامداران به تاخیر بیفتد که با استمرار این روند کارخانه ها بدنبال کاهش ظرفیت هستند‌.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیر خشک ادامه داد: با توجه به مشکلات صادرات، کارخانجات مجبورند هر کیلو شیرخشک را ۱۰ هزار تومان کمتر از نرخ تمام شده تولید عرضه کنند که در بلندمدت امکان ادامه این روند را ندارند.

وی با بیان اینکه ماهیانه ۶ هزارتن شیرخشک در داخل مصرف می شود، گفت: بنابر آمار در ۶ ماهه نخست امسال، ماهیانه ۱۱ تا ۱۲ هزارتن شیرخشک صادر شده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید