تعیین تکلیف ۱۰ هزار معدن راکد تا پایان امسال

0
معدن
معدن
معاون امور معادن و فرآوری مواد صنعت، معدن و تجارت گفت: تا پایان امسال ۱۰ هزار معدن راکد در سراسر کشور با برگزاری مزایده تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش نبض صنعت، رضا محتشمی پور معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: پارسال۱۵۰۰ معدن با تعیین مالکیت جدید، احیا و به چرخه تولید بازگشت و امسال هم تعدادی در لایه مزایده هستند و باید تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: اگر امکان واگذاری معادن وجود دارد، باید در مرحله مزایده قرار گرفته و به مردم واگذار شوند و اگر امکان واگذاری شان وجود ندارد، نباید در لایه مزایده قرار می‌گرفت.

­معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت به برنامه وزارت صمت درباره محدوده‌هایی بدون متقاضی اشاره کرد و گفت : ممکن است یک محدود به دلیل نداشتن شرایط مناسبی متقاضی نداشته باشد که امسال تمرکز ما برای شناسایی محدوده‌های است که اجازه فعالیت دارند، اما متقاضی ندارند.

وی با بیان اینکه سال آینده نیز برنامه ما برای احیا معادن دنبال می‌شود افزود : البته دلایل نداشتن متقاضی نیز برای محدوده‌ها شناسایی می‌شود  بویژه که برخی از این محدوده‌ها ، محدوده‌هایی هستند که ذخیرشان به اتمام رسیده و بر اساس اسنادی که داریم این محدوده ها ذخیره ندارند . البته برخی از محدوده ها نیز ممکن است به دلیل دوری از مسیر یا به دلیل ذخیره کم متقاضی نداشته باشند که باید برای این‌ها تصمیم گیری شود.

محتشمی پور درباره آزاد سازی محدوده‌های بدون متقاضی نیز افزود: اگر این ظرفیت وجود داشته باشد که محدوده‌ها در قالب بسته‌های سرمایه گذاری ارائه شوند، به مزایده گذاشته می‌شود و در صورت نداشتن متقاضی در نهایت محدوده‌ای که تقاضای فعالیت معدنی وجود نداشت رهاسازی می‌شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید