ایجاد سازمان ملی فرش ایران با هدف حمایت از صنعت فرش دستباف

0
نماینده مردم قم در مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار ارتقاء جایگاه فرش دستباف و حمایت ویژه از مرکز ملی فرش در راستای تبدیل آن به سازمان ملی فرش ایران شد.

به گزارش نبض صنعت، احمد امیرآبادی فراهانی در نامه‌ای خطاب رئیس جمهور نوشت: در دهه‌های ابتدایی انقلاب اسلامی صادرات فرش دستباف کشورمان ظرفیت 60 درصد بازارهای جهانی را از آن خود کرده بود که متاسفانه اکنون این ظرفیت، تک رقمی شده است و این موضوع به دلایل مختلفی از جمله سوءمدیریت در حوزه‌های مختلف، انتصابات رانتی و رابطه‌ای در معاونتهای مرتبط در وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد شده است.

متن این نامه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر رئیسی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام؛

همانطور که استحضار دارید، هنر صنعت فرش دستباف ایران بویژه قم به مدد خلاقیت طراحان و ظرافت نظر بافندگان چنان جایگاه و امتیازی برای کشورمان در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، معیشتی، فرهنگی، فنی و هنری به ودیعه گذاشته است که نگاهداشت این جایگاه و حفظ این هنر را بر همگان امری ضروری و واجب کرده است.

در دهه‌های ابتدایی انقلاب اسلامی صادرات فرش دستباف کشورمان ظرفیت 60 درصد بازارهای جهانی را از آن خود کرده بود که متاسفانه اکنون این ظرفیت، تک رقمی شده است و این موضوع به دلایل مختلفی از جمله سوءمدیریت در حوزه‌های مختلف، انتصابات رانتی و رابطه‌ای در معاونتهای مرتبط در وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد شده است.

اینک ضمن اعلام اعتراض جامعه فرش دستباف کشور بویژه قم، خواهشمند است در خصوص «ارتقاء جایگاه فرش دستباف و حمایت ویژه از مرکز ملی فرش» در راستای تبدیل آن به «سازمان ملی فرش ایران» دستورات لازم را صادر فرمایید.

احمد امیرآبادی فراهانی

نماینده مردم شریف استان قم

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید