مشکل خودروسازی کشور با بهبود کیفیت قطعات حل می‌شود

0
نائب رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران گفت: به طور کلی کیفیت خودرو از قطعات نشأت می‌گیرد و اگر کیفیت قطعات افزایش یابد مشکل خودروسازی حل خواهد شد.

به گزارش نبض صنعت، فرشید شکر خدایی نائب رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران با اعلام اینکه کیفیت عامل اصلی حمایت از تولید ملی است گفت: کیفیت بالای تولیدات داخلی می‌تواند منجر به رقابت بیشتر و حتی ایجاد فرهنگ استفاده از کالا‌های داخلی در بلند مدت شود.

او در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا نخریدن کالای ایرانی باعث ارتقای کیفیت می‌شود یا خریدن کالای ایرانی گفت: کالاها  در معرض رقابت قرار دارند و نخریدن کالای بی کیفیت موجب تشویق تولیدکنندگان منصف و با کیفیت خواهد شد.

شکر خدایی گفت: بسیاری از کالا‌هایی که در حالت رقابتی قرار ندارند و رقیب آنان شرکت‌های خارجی یا محصولات مشابه خارجی هستند نخریدن کالای ایرانی تنبیه  تولید کنندگان داخلی خواهد بود.

نائب رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران گفت: با توجه به اینکه فضا و محیط کسب و کار کشور در شرایط فعلی مناسب نیست و تولیدکنندگان با تمامی دشواری‌ها به دنبال تولید، صادرات و اشتغال هستند؛ در چنین شرایطی خرید کالای ایرانی موجب تشویق و ترغیب تولید کنندگان داخلی می‌شود.

او گفت: خرید کالا‌های  جدید مبتنی بر ایده‌های نو که در کشور تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود حمایت حداکثری از خلاقیت و نوآوری ایرانی است.

شکرخدایی گفت: در واقع خلاقیت و نوآوری در دنیای امروز حرف اصلی را در رونق تولید و صادرات می‌زند.

او با تاکید بر اینکه تولید کنندگان برای ارتقای کیفیت باید سرمایه گذاری کنند گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بنگاه‌های اقتصادی که به مقوله کیفیت، خلاقیت و نوآوری در تولید و خدمات توجه بیشتری دارند ضریب ماندگاری آنان در بازار بالاتر از سایر واحد‌های تولیدی و صنعتی است.

نائب رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران گفت: تولیدکنندگان داخلی باید نسبت به سرمایه گذاری در تولید محصولات و خدمات با کیفیت اهتمام جدی تری داشته باشند تا ضریب ماندگاری آنان در بازار‌های داخلی و خارجی روز به روز افزایش یابد.

شکرخدایی بر لزوم حمایت از تولید داخلی تاکید کرد و گفت: حفظ کیفیت مهمترین عامل حفظ بقا و پایداری بنگاه‌های تولیدی است.

او گفت: تحول در سند تدوین سند جامع تحول و نقشه راه نظام، استاندارد سازی و مدیریت کیفیت کشور یکی از سند‌های مهم است.

او گفت: به طور کلی کیفیت خودرو از قطعات نشأت می‌گیرد و اگر کیفیت قطعات افزایش یابد مشکل خودروسازی حل خواهد شد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید