تنها ۱۷ درصد از مادران مشمول خودرو دریافت کردند

0
رییس فراکسیون جمعیت و خانواده مجلس گفت: مسئول خودرویی وزارت صمت گزارش داده بودند که تمامی مشمولین مادر قانون جوانی جمعیت، خودرو دریافت کرده‌اند، در حالیکه گزارش‌های نظارتی ما نشان می‌دهد، عملکرد این ماده حدود ۱۷ درصد بوده و اکنون حدود ۲۷۰ هزار مادر خودرو را دریافت کرده و یا در حال دریافت هستند.

به گزارش نبض صنعت، فاطمه محمد بیگی، رییس فراکسیون جمعیت و خانواده مجلس، گفت: در یکی دوماه گذشته، این قضیه را از وزارت صمت پیگیری کردم. ایشان در زیر نامه‌ای که من نوشته بودم، نوشتند: قانون کاملا لازم‌الاجراست. که ارجاع شد به معاونت محترم.

وی افزود: در گزارشی که ارائه شد، مسئول خودرویی وزارت صمت گزارش داده بودند که تمامی مشمولین مادر قانون جوانی جمعیت، خودرو دریافت کرده‌اند، در حالیکه گزارش‌های نظارتی ما نشان می‌دهد، عملکرد این ماده، حدود ۱۷ درصد بوده و اکنون حدود ۲۷۰ هزار مادر خودرو را دریافت کرده و یا در حال دریافت هستند.

رییس فراکسیون جمعیت و خانواده مجلس گفت: مشکلی که وجود دارد، این است که چند کار غیر قانونی در وزارت صمت در حال انجام است، نخست اینکه قرعه‌کشی بوده که در قانون قید نشده، دومی شرط دریافت مبلغ قبل از تحویل خودرو است، حتی ۱۰۰ میلیون ودیعه گذاشته‌اند که بسیاری از خانواده‌ها توان پرداخت این مبلغ را ندارند و عملا نمی‌توانند ثبت‌نام را انجام دهند، عقب‌نشینی می‌کنند یا کسانی که ثبت نام می‌کنند، مجبور به واگذاری به غیر می‌شوند که این اصلا جالب نیست. روز گذشته نامه‌ای دریافت کردم که در آن نوشته شده بود، به ما گفته‌اند ۱۰۰ میلیون پرداخت کنید و سال آینده خودرو را تحویل بگیرید. این هم غیر قانونی است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید