حذف و اضافه کردن یک آپشن بهانه‌ای برای افزایش قیمت خودرو

0
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه نباید با حذف و اضافه کردن یک آپشن بهانه‌ای برای افزایش قیمت خودرو ایجاد کرد، گفت: خودروسازان باید خودروی فروخته شده را در سررسید معین و با همان قیمتی که اعلام شده به مشتری تحویل دهند.

به گزارش نبض صنعت، الهویردی دهقانی درباره گلایه‌های مردم مبنی بر اینکه متقاضیانی که در مرحله اول سامانه یکپارچه، خودرو خریداری کردند، اکنون ناچارند بابت برخی آپشن‌های افزوده شده هزینه بیشتری بپردازند، گفت: خودروسازان بازی‌های بسیاری برای افزایش قیمت خودرو دارند و متاسفانه ریشه‌ی اصلی این موضوع نیز ناترازی در بازار خودرو و بیشتر بودن تقاضا نسبت به عرضه است.

وی ادامه داد: اگر دولت و وزیر صمت مصوبه مجلس درباره واردات خودروهای کارکرده و نو را به درستی اجرایی کند و تعرفه‌های واردات خودرو نیز پایین باشد، بخشی از تقاضای داخلی پاسخ داده می‌شود و خودروسازان ناچارند که کیفیت خودروهای داخلی را ارتقا دهند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: نباید با حذف و اضافه کردن یک آپشن به ویژه در شرایط اقتصادی فعلی بهانه‌ای برای افزایش قیمت خودرو ایجاد کرد زیرا برخی از این آپشن‌ها نیز فاقد اهمیت هستند.

وی اضافه کرد: اگر خودروسازان، خودروهایی که در طرح‌های پیش فروش، به فروش رفته را با خودروهای جدید که یک یا چند آپشن به آن‌ها افزوده شده، جایگزین کنند و مشتری نیز ناچار شود بابت این موضوع هزینه بیشتری پرداخت کند، خلف وعده صورت گرفته و اقدامی غیرقانونی و غیراخلاقی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه خودروساز باید خودروی فروخته شده را در سررسید معین و با همان قیمتی که اعلام شده به مشتری تحویل دهد، تصریح کرد: وزیر صمت باید به موضوع  خودروهای پیش فروش شده و تحویل به موقع و با قیمت اعلام شده ورود کند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید