افزایش درآمد دولت با تقویت شهرک‌های صنعتی

0
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در صورت تامین هزینه‌های موردنیاز توسعه، نوسازی و بازسازی زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی علاوه بر رونق تولید، درآمد مالیاتی نیز افزایش می‌یابد.
به گزارش نبض صنعت، الهویردی دهقانی درباره وضعیت شهرک‌های صنعتی، گفت: مشکل این حوزه در مدیریت و نگرش دولت است؛ به طور مثال در کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیشنهاد شد که یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده‌ای که شرکت‌ها و تولیدی‌های مستقر در شهرک‌ها پرداخت می کنند برای توسعه زیرساخت‌های همان شهرک اختصاص یابد تا از یک سو زمینه رونق تولید در شهرک‌های صنعتی فراهم شود و از سوی دیگر هزینه نگهداری و نوسازی زیرساخت‌های این شهرک‌ها تامین شود که دولت با این پیشنهاد موافقت نکرد.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این پیشنهاد می‌توانست راهگشا باشد بسیاری از مشکلات شهرک‌های صنعتی را رفع و هزینه ها بازسازی و نوسازی شهرک‌های صنعتی را تامین کند اما به دلیل مخالفت دولت از دستورکار خارج شد..

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: در صورت تامین هزینه‌های موردنیاز توسعه، نوسازی و بازسازی زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی علاوه بر رونق تولید، درآمد مالیاتی نیز افزایش می‌یابد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تشریح نیازمندی‌های توسعه شهرک‌های صنعتی، گفت: تهیه زمین مناسب جهت پیاده‌سازی طرح ‌های صنعتی در موقعیتی ارزنده، عدم نیاز به اخذ مجوزهای جداگانه و متعدد از ادارات و نهادهای اداری متعدد، امکان دریافت تسهیلات و کمک‌های بانکی و.. از جمله ضرورت‌هایی است که وزارت صمت باید در این زمینه توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید