رشد صادرات گندله و کنسانتره از ابتدای سال

0
دبیر انجمن سنگ آهن ایران گفت: مجموع صادرات گندله و کنسانتره از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده است.

به گزارش نبض صنعت، سعید عسکرزاده با اشاره به صادرات سنگ آهن در این زمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندله و حدود ۴ میلیون تن کنسانتره صادر شده که درمقایسه با سال گذشته این رشد قابل توجه بوده است.

وی افزود: بخش اعظم اختلاف مندرج در آمار مربوط به توقف صادرات به دلیل وضع عوارض سنگین صادراتی در سه ماهه ابتدای سال گذشته بوده است.

عسکرزاده با بیان اینکه هم اکنون علی‌رغم آنکه مجموع صادرات هفت ماهه ابتدایی گندله و کنسانتره بالغ بر ۹.۵ میلیون تن بوده، اما بازهم با مازاد قابل توجه موجودی انبار‌ها و تولید در این دو حوزه مواجه هستیم.

دبیر انجمن سنگ آهن ایران گفت: به منظور انجام فرآیند محاسباتی در زنجیره آهن و فولاد نسبت‌هایی بین کالا‌های مختلف به تناسب هزینه‌های حمل، هزینه‌های فرآیند و میزان مبلغ فروش در نظر گرفته شده است؛ به نحوی که مبنای کارشناسی قیمت گندله بین ۴۵ تا ۵۰ درصد قیمت آهن اسفنجی برآورد شده، در حالی که اکنون این قیمت بسیار پایین‌تر از این حد معامله می‌شود ونیازمند رونق صادرات است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید