واردات برنج را کلاً آزاد کنید

0

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: دولت برای حمایت از کشاورزان داخلی، هر سال ممنوعیت واردات برنج را اعلام می کند. وقتی 5 ماه برنج به کشور وارد نشود، روی قیمت اثر می گذارد.

به گزارش نبض صنعت، قاسمعلی حسنی اظهار داشت: از 15 مرداد که فصل برداشت برنج است، هر سال شاهد کاهش قیمت بودیم اما امسال برعکس شد و افزایش قیمت غیرمعقول و غیر قانونی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: دولت برای حمایت از کشاورزان داخلی، هر سال ممنوعیت واردات برنج را اعلام می کند، وقتی 5 ماه برنج به کشور وارد نشود، روی قیمت اثر می گذارد.
حسنی اظهار کرد: با افزایش قیمت زمین‌های برنج، کشاورزان توجیهی برای نگهداری زمین ندارند و آن را قطعه قطعه کرده و می فروشند.
وی با اشاره به افزایش 100 درصدی قیمت بذر، کود، سم، کارگر و حمل و نقل که روی افزایش قیمت برنج تاثیر مستقیم داشته است، گفت: کمبود برنج ایرانی نداریم اما قیمتها بالاست و قیمت برنج ایرانی از 45 هزار تومان شروع می شود.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی یادآور شد: برنج تایلندی با قیمت 11 هزار و 900 تومان برای قشر کارگر و ضعیف جامعه موجود است.
وی تاکید کرد: دولت از امسال جلوی واردات برنج را نگیرد و اجازه دهد تاجران بزرگ وارد ایران شوند. چرا که رقابت سالم تر و سودها کمتر می شود و آرامش به بازار باز خواهد گشت.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید