رشد ۲۵ درصدی صادرات ایران به چین

0
صادرات ایران به چین در دهمین ماه سال جاری میلادی ۲۵ درصد رشد کرد و کل مبادلات دو کشور از ابتدای ۲۰۲۳ به بیش از ۱۲ میلیارد دلار رسید.

به گزارش نبض صنعت، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در ۱۰ ماهه سال جاری میلادی به ۱۲ میلیارد و ۲۰ میلیون دلار رسیده که این رقم با کاهش ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

مبادلات تجاری ایران و چین در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۳۳۰ میلیون دلار اعلام شده بود.

صادرات چین به ایران در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ با افزایش ۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۸ میلیارد و ۲۸۰ میلیون دلار رسیده است. چین در ژانویه تا اکتبر سال قبل بالغ بر ۷ میلیارد و ۶۱۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

اما ارزش واردات چین از ایران در ۱۰ ماهه ۲۰۲۳ کاهش ۳۴ درصدی داشته و به ۳ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار رسیده است. چین در ۱۰ ماهه نخست ۲۰۲۲ بالغ بر ۵ میلیارد و ۷۲۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

رشد ۲۰ درصدی تجارت ایران و چین در اکتبر امسال

بر اساس این گزارش در دهمین ماه سال جاری میلادی تجارت ایران و چین با رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۱ میلیارد و ۲۴۸ میلیون دلار بالغ شده است. مبادلات دو کشور در اکتبر سال قبل ۱ میلیارد و ۳۷ میلیون دلار گزارش شده بود.

صادرات چین به ایران در اکتبر ۲۰۲۳ رشد ۱۷ درصدی داشته و به ۷۹۱ میلیون دلار رسیده است. واردات چین از ایران در این ماه نیز ۲۵ درصد افزایش داشته و به ۴۵۷ میلیون دلار رسیده است. چین در اکتبر سال قبل ۶۷۳ میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۳۶۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید