هوای تهران فردا تمیز می‌شود

0
سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به شمال غرب طی فردا، آغاز بارش باران و برف و از بین رفتن آلودگی شهرهای صنعتی و پرجمعیت به دلیل وزش باد خبر داد.

به گزارش نبض صنعت، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری مستقر است و در شهرهای صنعتی و پر جمعیت کرج، تهران، اراک و اصفهان تراکم آلاینده‌های جوی پدیده حاکم است، در اردبیل و سواحل دریای خزر وزش باد جنوبی و افزایش دما روی می‌دهد.

فردا با ورود سامانه بارشی به شمال غرب در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه باران باران و برف، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی آغاز می‌شود. در سایر مناطق واقع در شمال غرب و غرب کشور ابرناکی، رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می شود.

در این روز به سبب وزش باد، آلودگی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از بین می‌رود. روز سه‌شنبه در برخی مناطق غرب و جنوب غرب بارش‌های پراکنده روی می‌دهد و با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بارش و کاهش نسبی دما آغاز می‌شود، ضمن این که در ارتفاعات البرز بارش برف روی می‌دهد و دریای خزر مواج می‌شود.

همچنین در بعدازظهر در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، برخی مناطق سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد و این موج از اواخر وقت سه‌شنبه از کشور خارج می‌شود.

روز چهارشنبه در شرق هرمزگان رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود و در سایر مناطق کشور جو آرام و پایداری مستقر می‌شود.

روز پنجشنبه در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی افزایش ابر و وزش باد انتظار می‌رود و در شهرهای پرجمعیت کرج، تهران و اراک افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان شروع:

عصر یک‌شنبه 1402/09/05

زمان پایان: چهارشنبه 1402/09/08

نوع مخاطره: افزایش سرعت وزش باد (بیشینه سرعت وزش باد تا 32 نات) و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا 2.3 متر در سواحل و بیش از 2.5 متر در فراسواحل

منطقه اثر:

یکشنبه 1402/09/05: نواحی ساحلی و دور از ساحل استان گیلان.

دوشنبه 1402/09/06: نواحی ساحلی و دور از ساحل استان گیلان.

سه‌شنبه 1402/09/07: نواحی ساحلی و استان‌های گیلان، مازندران و گلستان.

چهارشنبه 1402/09/08: نواحی ساحلی و استان‌های گیلان، مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: خطر غرق‌شدن شناگران و پاره‌شدن تورهای صیادی، اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی، احتمال آسیب به شناورها به‌ویژه شناورهای تفریحی، سبک و نیمه‌‌سنگین، خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی.

توصیه: منع شنا و غواصی و تردد قایق‌های سبک و تفریحی ، منع فعالیت‌های شیلاتی، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی.

پیش‌بینی هوای مراکز استان‌ها

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید