افزایش بیش از ۵ درصدی تولید آهن اسفنجی

0
معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تولید آهن اسفنجی از فرودین تا پایان مهر امسال را ۲۲ میلیون تن اعلام کرد و گفت: این میزان تولید، افزایش ۵ درصدی را به همراه داشته است.

به گزارش نبض صنعت، وحید یعقوبی افزود: جایگاه هفتم دنیا را به لحاظ تولید ماهانه فولاد بدست آورده ایم، اما همچنان درمجموع ِ تولید، رتبه دهم دنیا را داریم و رقبای سرسختی مثل ایتالیا داریم که همگام با ما حرکت می‌کند.

وی گفت: اگر بتوانیم تولید فولاد را در همین سطح، تا پایان سال میلادی حفظ کنیم، به مانند سال‌های قبل، رتبه دهم دنیا را خواهیم داشت، اما اگر مسائل انرژی و محدودیت‌ها موجب شود تولید فولاد کشور ا‏ُفت کند، ممکن است جایگاه دهم دنیا را به ایتالیا واگذار کنیم.

یعقوبی به تولید در بخش‌های مختلف فولاددر هفت ماهه امسال نیز اشاره کرد و افزود: در بخش‌های میانی شامل بیلت و بلوم و همچنین اسلب حدود ۱۸ و نیم میلیون تن، در مقاطع طویل فولادی شامل میلگرد، تیرآهن و نبشی ناودانی حدود ۷ ونیم میلیون تن، در محصولات تخت فولادی شامل انواع ورق‌های گرم، سرد و پوشش دار است حدود ۵ و نیم میلیون تن تولید داشتیم.

یعقوبی با اشاره به افزایش قابل توجه تولید برخی محصولات مثل تیرآهن در آمار هفت ماهه امسال افزود: تولید تیرآهن در این مدت بیش از ۲۱ درصد افزایش داشته است که ارتباط مستقیم با تقویت بازار‌های صادراتی این محصول و همچنین ساخت و ساز‌ها در بخش طرح ملی مسکن و دیگر بخش‌ها دارد.

وی گفت: در بخش ورق‌های تخت، بیشترین افزایش تولید را ورق‌های پوشش دار داشت و بویژه در ورق‌های گالوانیزه خودرویی افزایش تولید داشتیم و بخش زیادی از نیاز صنعت خودرو را تامین کردیم و همینطور در آهن اسفنجی هم افزایش ۵ درصدی تولید را شاهدیم.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: در برخی از محصولات مانند اسلب و میلگرد هم در این مدت ۷ ماه کاهش تولید داشتیم و امیدواریم تا پایان سال با بهتر شدن شرایط صادرات این محصولات، این افزایش تولید را هم به ثبت برسانیم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید