تاثیر محدودیت واردات لوازم خانگی بر رکود بازار

0
لوازم خانگی
لوازم خانگی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ادامه محدودیت واردات لوازم خانگی بر رکود بازار و کیفیت تولیدات اثر مستقیم دارد، گفت: تعرفه واردات لوازم خانگی باید معقول باشد تا فضای رقابتی ایجاد شود.

به گزارش نبض صنعت، عبدالناصر درخشان درباره واردات لوازم خانگی، گفت: در سال‌های اخیر حوزه لوازم خانگی از نظر کیفیت، تیراژ و.. روند صعودی را طی کرده که این موضوعات موجب مسرت است اما باید به این نکته نیز توجه کرد که این رشد در صورتی تداوم دارد که تولیدکنندگان داخلی ناچار به رقابت با محصولات خارجی شوند.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ادامه محدودیت واردات، بر رکود بازار و کیفیت تولیدات اثر مستقیم دارد زیرا تولیدکننده به دنبال ارتقای کیفیت نیست و هر محصولی که تولید کند، می‌تواند به فروش رساند.

وی اضافه کرد: باید برای واردات لوازم خانگی تعرفه‌های مناسب نیز وضع شود در غیر این صورت قیمت این لوازم خانگی بالا می‌رود، بنابراین طبقه متوسط امکان انتخاب بین محصول داخلی و خارجی را نخواهد داشت و آنچه برای خودروهای وارداتی رخ داد در این بخش نیز تکرار می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در صورتی که کیفیت لوازم خانگی ارتقا پیدا نکند رضایتمندی مشتریان تحت تاثیر قرار می‌گیرد، تصریح کرد: تعرقه واردات لوازم خانگی باید معقول باشد تا فضای رقابتی ایجاد شود و این حوزه عاملی برای بهبود کیفیت لوازم خانگی باشد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید