یخ‌بندان در بازار دلار

0
قیمت دلار بیش از یک هفته در نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومان یخ زده و جناح کاهشی و افزایشی بازار بر سر محدوده فعلی قیمت دلار به توافق رسیده‌اند.

 به گزارش نبض صنعت، قیمت دلار آمریکا که روز پنجشنبه در تهران با ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان بسته شده بود روز شنبه تا ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان پایین آمد اما عصر در حول‌وحوش ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسید.

 بررسی‌ها حکایت از آن دارد که بیش از یک هفته است که بازار ارز تهران یخ‌بندان شده و دلار تهران در نیمه اول کانال ۵۰ هزار تومان منجمد شده است. همچنین در معاملات پشت خطی شنبه‌شب قیمت دلار در محدوده ۵۰ هزار و ۴۲۰ تومان نرخ‌گذاری شد.

 در هرات هم قیمت دلار با ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان راهی بازار شد و برای مدتی کانال ۵۰ هزار تومان را از دست داد و بر روی ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان قرار گرفت. در نیمه دوم معاملات نقدی بازار مذکور نرخ دلار هرات در مرز ۵۰ هزار تومان معامله شد. برخی از معامله‌گران هرات مدعی‌اند در هرات تومان کم است و دلار زیاد است. البته در بازار پشت خطی هرات نرخ دلار به ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان رسید.

 در بازار حواله عنوان می‌شد بازار دوبی از روز پنجشنبه هفته گذشته تعطیل شده و این تعطیلی تا روز دوشنبه ادامه دارد. دلیل این مدت تعطیلی هم می‌گویند به‌خاطر روز ملی امارات است. با وجود اینکه بازار دبی تعطیل است، درهم در همان سطح نرخ هفته قبل یعنی ۱۳ هزار و ۸۸۰ تومان قیمت داده می‌شود.

به باور تحلیل‌گران فنیف مقاومت بعدی ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود به شرط آنکه قیمت دلار بالای ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان ماندگار شود. از نظر آن‌ها زمانی هیجان به بازار برمی‌گردد که قیمت دلار بتواند در کانال ۵۱ هزار تومان تثبیت دهد. با این‌ حال، اگر نرخ دلار مرز ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان از دست دهد احتمالاً تا کف کانال ۵۰ هزار تومان عقب‌نشینی خواهد کرد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید