لایحه بودجه ۱۴۰۳ به مجلس رسید

0
رئیس‌جمهور با حضور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ۱۴۰۳ را به طور رسمی تقدیم مجلس می‌کند.

به گزارش نبض صنعت، جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست عبدالرضا مصری نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی ابراهیم رئیسی، به منظور تقدیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در صحن مجلس حاضر شد.

گفتنی است رئیس‌جمهور پیش از تقدیم لایحه بودجه بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس فرصت دارد تا از این لایحه دفاع و آن را تشریح کند.

سخنان رئیسی پیش از تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۳ به مجلس:

رییس‌جمهور پیش از تقدیم لایحه 1403 به مجلس گفت: تمام تلاش دولت بر اجرای قانون بودجه ۱۴۰۲ بوده و تلاش شده که آنچه انجام‌ می‌شود اجرای قانون و قابل گزارش و سنجش و اعلام باشد تا مشخص شود به چه میزان از قانون عمل شده است.

وی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۳ تلاش شده که واقعیت‌ها دیده شود. واقع نگری از محورهای مورد توجه بودجه ۱۴۰۳ است تا هزینه و درآمد هر دو واقعی دیده شوند.

رئیسی خاطرنشان کرد: بنای دولت اجرای برنامه هفتم توسعه است و امیدواریم این برنامه در جهت توسعه همه‌جانبه کشور تاثیرگذار باشد و بتوانیم برخلاف برنامه‌های قبل که اعلام شد بیش از ۳۵ درصد آن اجرایی نشده، اعلام کنیم تمام برنامه هفتم تحقق یافته است.

رئیس‌جمهور گفت: بودجه ۱۴۰۳ مبتنی بر برنامه هفتم توسعه و با نگاه به این برنانه تهیه شده است. تلاش شده در این لایحه بودجه بسیاری از ناترازی‌هایی که امروز موجب رنج همگان است با یک حرکت جهادی رفع و تراز شود.

رئیسی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۳ برای مهار تورم تلاش شده است. کسری بودجه و رشد نقدینگی و ناترازی بانک‌ها و برداشت‌های از بانک مرکزی از علل ناترازی بودجه است. در دولت سیزدهم تلاش شده که کسری بودجه نداشته باشیم.

وی افزود: در دهه قبل رشد اقتصادی نداشتیم اما در اولین سال شروع به‌کار دولت سیزدهم ما رشد اقتصادی بیش از ۴درصد داشتیم؛ همچنین رشد نقدینگی به ۲۶ درصد رسیده‌است و هدف‌گذاری شده است که تا اخر سال رشد نقدینگی به ۲۵درصد برسد.

رئیسی ادامه داد: کاهش وابستگی به نفت که همواره مورد تاکید بوده است و در بودجه ۱۴۰۳ ، ۹ واحد درصد کاهش وابستگی را شاهد هستیم و باید تلاش بیشتر انجام‌گیرد‌.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید