وجود ۱۷ میلیون خودروی فرسوده در کشور

0
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: ۴۰۰ هزار خودروی فرسوده سالانه باید از چرخه حمل و نقل خارج شوند، در حالی که از زمان اجرای قانون هوای پاک ۶،۷ هزار مورد بوده است این در حالی است که ۱۷ میلیون خودروی فرسوده در کشور داریم.

به گزارش نبض صنعت، جواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آلودگی هوا، اظهار داشت: ۴۰۰ هزار خودروی فرسوده سالانه باید از چرخه حمل و نقل خارج شوند، در حالی که از زمان اجرای قانون هوای پاک ۶،۷ هزار مورد بوده است این در حالی است که ۱۷ میلیون خودروی فرسوده در کشور داریم.

وی افزود: نمره عملکرد دولت در حد قبولی مشروط است و امیدواریم هر چه زودتر اقدامات موثرتری جهت مقابله با آلودگی هوا و رفع این مشکل صورت گیرد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت سالانه ۱۱ هزار میلیارد تومان تبعات آلودگی هوا به نظام بهداشت و سلامت است. بنابراین هر هزینه‌ای که در جهت اجرای بهتر قانون هوای پاک شود قطعاً در کاهش هزینه‌ها حائز اهمیت است.

حسینی کیا با اشاره به اینکه عمده آلایندگی در هوای تهران ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون است که از صنایع و حمل و نقل فرسوده ناشی می‌شود، گفت: اخیراً  لایحه‌ای در مجلس تصویب شد اما در عمل به صورت اساسی اسقاط خودروهای فرسوده صورت نخواهد گرفت.

وی بیان داشت: مصرف ۲۳ میلیون لیتر بنزین در بالاتر رفتن این آلایندگی و موضوع احتراق ناقص سوخت مورد توجه است و باید تصمیم جامع داشته باشند و دستگاه‌ها به دقت به وظایف خود عمل کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه در دولت گذشته هیچ اعتباری از سوی دولت برای تعمیر و نگهداری این ایستگاه‌ها اختصاص نیافته و هم‌اکنون بسیاری از این ایستگاه‌ها یا نیازمند تعمیرات کلی و یا از رده خارج شده‌اند که یکی از مسائل ارسال شده به قوه قضائیه در این خصوص است و مسئولان وقت باید در این زمینه پاسخگو باشند؛ چرا که مبنای تصمیم‌گیری‌ها در مقوله آلودگی هوا اطلاعات ایستگاه‌های سنجش و آمار درست آنهاست تا تصمیم‌ گیری‌های درستی نیز در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید