واردات لوازم خانگی بستر منطقی شدن قیمتها را فراهم می کند

0
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با واردات علاوه بر اینکه عرضه کالا به بازار بیشتر می‌شود، زمینه کاهش قیمت تمام شده و حذف هزینه‌های بالاسری و در نتیجه منطقی شدن قیمت‌ها نیز فراهم خواهد شد و تولیدکننده ناچار است برای دستیابی به این هدف از شرکت‌های دانش بنیان استفاده کند.

به گزارش نبض صنعت، سیدجواد حسینی کیا درباره مجوز واردات لوازم خانگی، گفت: دولت در حوزه واردات سیاست‌گذار است و با تعرفه می‌تواند واردات را افزایش یا کاهش دهد؛ دولت با واردات می‌تواند انگیزه تولیدکنندگان برای ارتقای کیفیت را بیشتر کند البته در این مسیر باید به تولید داخل نیز توجه شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با واردات علاوه بر اینکه عرضه کالا به بازار بیشتر می‌شود، زمینه کاهش قیمت تمام شده و حذف هزینه‌های بالاسری و در نتیجه منطقی شدن قیمت‌ها نیز فراهم خواهد شد و تولیدکننده ناچار است برای دستیابی به این هدف از شرکت‌های دانش بنیان استفاده کند.

وی اضافه کرد: در صورتی که تولیدکننده ناچار باشد با کالاهای خارجی رقابت کند، کیفیت محصولات ارتقا می‌یابد و در نتیجه بستر لازم برای حضور در بازارهای خارجی فراهم می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مردم باید برای خرید لوازم خانگی حق انتخاب داشته باشند، تصریح کرد: در صورتی که کیفیت لوازم خانگی مناسب و قیمت این محصولات ارزان باشد، مردم به سراغ خرید کالاهای داخلی می‌روند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید