کاهش ۲۸ درصدی تولید خودرو در آبان ۱۴۰۲

0
تولید خودرو و قطعات آن در آبان سال 1402، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۲۸ درصد کاهش داشته است.

به گزارش نبض صنعت، بر اساس پایش بخش حقیقی اقتصاد ایران که مرکز پژوهش‌های مجلس انجام داده است، در آبان سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شاخص تولید رشته فعالیت خودرو و قطعات، کاهش ۲۸ و ۳ دهم درصدی و فروش آن کاهش ۲۲ و ۴ دهم درصدی را تجربه کرده است.

10571045_867

 همچنین آمار تولید و فروش خودرو و قطعات آن در آبان امسال در مقایسه با مهرم افزایش ۵ و سه دهم درصدی و ۲۴ و ۲ دهم درصدی داشته است.

10571040_698

شاخص تولید خودرو و قطعات برمبنای شرکت‌های بورسی

این گزارش می‌افزاید؛ در آبان ۱۴۰۲ شاخص تولید رشته فعالیت خودرو و قطعات برمبنای شرکت‌های بورسی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، کاهش ۲۸ و ۳ دهم درصدی و نسبت به ماه قبل افزایش ۵ و ۳ دهم درصدی داشته است.

10571038_308

این درحالی است که شاخص فروش آن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (۱۴۰۱) کاهش ۲۲ و ۴ دهم درصدی و نسبت به مهرماه ۱۴۰۲, افزایش ۲۴ و ۲ دهم درصدی داشته است.

شاخص تولید و فروش زیربخش‌های خودرو و قطعات

بر اساس این گزارش، رشد شاخص تولید و فروش زیربخش‌های خودرو و قطعات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد منفی داشته و نسبت به مهرماه ۱۴۰۲ رشد مثبت داشته است.

در مجموع، در هشت ماهه ۱۴۰۲ نسبت به هشت ماهه سال ۱۴۰۱, تولید با کاهش یک درصدی و فروش خودرو هم با کاهش ۱۱ و ۲ دهم درصدی مواجه بود.

10571039_481

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید