وزیر صمت برای برقی‌کردن خودروها مصمم است

0
یک عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صمت برای برقی کردن خودروها مصمم است اما تحقق این امر همکاری بین دستگاهی را می‌طلبد.

به گزارش نبض صنعت، الله‌وردی دهقانی با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت برقی کردن خودروها، بیان کرد: با توجه به اینکه دنیا به سمت تولید خودروهای برقی گام برداشته است و حتی روی تولید خودروهای بدون سرنشین کار می کند، قطعا ما نیز باید در این مسیر گام برداریم، این امر هم ارتقای تکنولوژی و هم تقویت شرکت های دانش بنیان را به همراه خواهد داشت. از طرف دیگر مصرف انرژی خودروهای برقی به نسبت خودروهای بنزینی پایین تر بوده فلذا هم از جهت زیست محیطی و هم از نظر کاهش مصرف انرژی تولید این خودروها حائز اهمیت است.

وی در ادامه اظهار کرد: از طرفی سوخت های فسیلی بسیار گران قیمت تر از سوخت های الکتریکی هستند. مصرف سوخت های فسیلی ما نیز تقریبا دو برابر دنیاست و کم کم برای تامین سوخت های فسیلی دچار مشکل خواهیم شد. همچنین در آینده نه چندان دور به دنبال گرمایش زمین قطعا محدودیت هایی برای استفاده از سوخت های فسیلی خواهیم داشت. استفاده بیش از حد از سوخت های فسیلی هم از لحاظ زیست محیطی و هم از لحاظ سلامت جامعه هزینه دارد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با تاکید بر اینکه حتما باید به سمت تولید خودروهای برقی حرکت کنیم، گفت: وزیر صمت نیز برای تولید خودروهای برقی مصمم است و در چندین جلسه تاکید داشتند که باید به این سمت گام برداریم. امیدوار هستیم سایر دستگاه های مرتبط نیز پای کار بیایند و همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود:‌ شاید تولید کنندگان و قطعه سازانی که پشت غول خودروسازی بوده و منافع شخصی خاصی دارند برای استفاده بیشتر از خودروهای بنزینی کارشکنی کرده و فشار بیاورند تا برقی کردن خودروها به تعویق بیفتد.

دهقانی تصریح کرد: مجلس باید کمک کند. نخبگان و اندیشمندان و دوست داران منافع ملی باید کمک کنند تا در این مسیر گام برداریم. تولید خودروهای برقی مسیر آسانی نیست بلکه همکاری بین دستگاهی را می طلبد تا این امر محقق شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید