کمبود ماشین‌آلات چالش پیش‌روی صنعت نساجی

0
صنعت نساجی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس کمبود ماشین‌آلات موردنیاز صنعت نساجی را یکی از چالش‌های این حوزه برشمرد و گفت: در حال حاضر نوسازی ماشین‌آلات یکی از نیازهای اصلی کشور است که وزارت صمت باید با جدیت این موضوع را پیگیری کند.

به گزارش نبض صنعت، فرهاد طهماسبی درباره وضعیت صنعت نساجی، گفت: با وجود اینکه صنعت نساجی و پوشاک بیشترین اشتغال را در کشور ایجاد می‌کند و میزان سرمایه‌گذاری انجام گرفته در این حوزه از سوی بخش خصوصی مناسب است اما متاسفانه به این صنایع توجه مناسبی نمی‌شود.

نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی کمبود ماشین‌آلات موردنیاز صنعت نساجی را یکی از چالش‌های این حوزه برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر نوسازی ماشین‌آلات یکی از نیازهای اصلی کشور است که وزارت صمت باید با جدیت این موضوع را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه با توجه به این صنعت می‌توان از یک سو رونق تولید را فراهم و از سوی دیگر معضل بیکاری را رفع کرد، افزود: تامین مواد اولیه، نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات و سرمایه‌گذاری برای ایجاد خطوط جدید از موانع پیش‌روی صنعت نساجی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: اگر با برنامه‌ریزی و نظارت از این صنعت به درستی حمایت و سرمایه در گردش آن تامین شود، بستر رونق تولید در این صنعت فراهم می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: البته در این روند باید علاوه بر حمایت از تولید داخل، شرایط را به گونه‌ای پیش برد که انحصار نیز ایجاد نشود به این معناکه امکان رقابت با کالاهای خارجی نیز وجود داشته باشد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید