حذف بورس‌بازی با واردات خودروهای کارکرده

0
عصو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تصویب قانون واردات خودروهای کارکرده از بورس‌بازی در بازار خودرو جلوگیری شده است، گفت: سلایق و نیازهای مشتریان بازار خودرو متنوع است و باید به این نیازها پاسخ داده شود از سوی دیگر از آنجاکه تولیدات داخلی تنوع چندانی ندارد و عرضه و تقاضا نیز متناسب با یکدیگر نیست و تولید کمتر از ۱.۵ میلیون دستگاه خودروی موردنیاز است، بنابراین باید واردات با جدیت پیگیری شود.

به گزارش نبض صنعت، لطف اله سیاه کلی درباره واردات خودرو، گفت: قانون واردات خودروهای کارکرده در مجلس تصویب شد و شورای نگهبان آن را تائید کرد اما با وجود اینکه مدت مدیدی از تصویب این قانون و بیش از 2 ماه از تدوین آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده در وزارت صمت و تصویب آن در هیات دولت می‌گذرد اما هنوز این آئین‌نامه ابلاغ نشده است.

چرا آیین نامه واردات خودروهای کارکرده ابلاغ نمی شود؟

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسانه‌ها باید از دولت علت عدم ابلاغ این قانون را جویا شوند، ادامه داد: باید مشخص شود دولت بنا به چه دلایلی آئین‌نامه مربوط به واردات خودروهای کارکرده که توسط خود دولتمردان تدوین شده را ابلاغ نمی‌کند؟ باید این موضوع شفاف‌سازی شود.

وی درباره تاثیر واردات خودروهای کارکرده بر بازار، اضافه کرد: سلایق و نیازهای مشتریان بازار خودرو متنوع است و باید به این نیازها پاسخ داده شود از سوی دیگر از آنجاکه تولیدات داخلی تنوع چندانی ندارد و عرضه و تقاضا نیز متناسب با یکدیگر نیست و تولید کمتر از 1.5 میلیون دستگاه خودروی موردنیاز است، بنابراین باید واردات با جدیت پیگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه واردات خودرو بر تعدیل قیمت و افزایش کیفیت تاثیر بسیاری دارد، تصریح کرد: مردم به دلیل انتظار برای واردات تنها برای رفع نیاز خود به سراغ خرید خودرو رفته‌اند در واقع با تصویب این قانون از بورس بازی در بازار خودرو جلوگیری شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مردم منتظر اجرای هرچه سریعتر قانون واردات خودروهای کارکرده هستند، افزود: دولت باید بداند دو عامل به  گرانی‌ها در کشور دامن می‌زند؛ نرخ ارز و قیمت خودرو، این دو عامل در بهای کالاها بسیار اثرگذار است بنابراین باید تمام تلاش خود را برای ساماندهی این دو بازار به کار بگیریم، در حال حاضر که بازار خودرو تا حدودی روی آرامش به خود دیده نباید با بی توجهی این بازار را مجدد دچار التهاب کرد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید