ادامه افزایش قیمت در بازار طلا

0
قیمت طلا و سکه روز گذشته افزایشی شد. فعالان بازار طلا روند تقاضا در این بازار را همچنان رکودی می‌دانند و معتقدند با شروع تعطیلات ژانویه و تعطیلی بازارهای جهانی، بازار طلا روزهای رکودی در پیش خواهد داشت.

به گزارش نبض صنعت، روز گذشته روند قیمت در بازار طلا صعودی شد. افزایش قیمت طلا و سکه در این بازار به دنبال رشد ۱۰ دلاری انس جهانی طلا و افزایش ۲۰۰ تومانی قیمت دلار رخ داد. با این وجود بازیگران بازار فلز زرد می‌گویند تقاضا در بازار طلا به حداقل رسیده و وضعیت این بازار مناسب نیست. به اذعان معامله‌گران از ابتدای سال تا کنون حدود ۴۰ درصد تقاضا و تولید کاهش داشته که این موضوع در صورت تداوم، صنعت طلای کشور را به مخاطره خواهد انداخت.

در جدول زیر قیمت طلا و انواع قطعات سکه در لحظه گشایش بازار امروز قابل مشاهده است.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش، انس جهانی طلا با قیمت ۲۰۵۳ دلاری در حال معامله است.

رشد ۳۰۰ هزار تومانی سکه بهار در یک روز

روز گذشته دوم دی ۱۴۰۲ سکه امامی رشد ۱۶۴ هزار تومانی داشت و با قیمت ۲۹ میلیون و ۴۱۳ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار با افزایش ۳۰۳ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۸۹۹ هزار تومان معامله شد.

در نخستین روز هفته قیمت نیم‌سکه با رقم ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد و افزایش ۱۵۰ هزار تومانی داشت. ربع سکه نیز با ۱۰۰ هزار تومان افزایش با رقم ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی روی رقم پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومانی ایستاد و افزایش ۵۰ هزار تومانی داشت.

روز گذشته قیمت طلا نیز رشد داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افزایش ۱۰۸ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون ۷۸۰ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار افزایش ۲۴ هزار تومانی داشت و با رقم دو میلیون و ۴۸۸ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۴۵۵ هزار تومان رسید.

در طول معاملات دیروز، حباب سکه برخلاف افزایش قیمت سکه، در بیشتر قطعات روند کاهشی داشت اما در پایان بازار این روند در تناسب نسبی با قیمت قرار گرفت. حباب سکه‌‌ امامی تنها قطعه‌ای بود که کاهش ۱۴۸ هزار تومانی داشت. روز گذشته حباب سکه بهار و ربع‌ سکه ۲۵ هزار تومان و سکه گرمی ۱۴ هزار تومان رشد داشت. حباب نیم‌سکه اما تغییر قیمت نداشت.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید