تاثیر رفع انحصار از بازار در تولید محصول با کیفیت

0
کارخانه لوازم خانگی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر لزوم حمایت از تولیدکننده واقعی گفت: ما باید شرایط را برای تولیدکننده واقعی آماده کنیم اما زمانی که تولیدکننده از حمایت برخوردار شد باید محصولی با کیفیت و نرخ مناسب تولید کنند که بتواند با محصول وارداتی رقابت کند، چرا که بطور مثال واردات لوازم خانگی با ایجاد شرایط رقابتی علاوه بر تعدیل قیمت‌ها به ارتقای کیفیت نیز کمک می کند.

به گزارش نبض صنعت، لطف اله سیاه کلی با اشاره به سال مهار تورم و رشد تولید، گفت: یکی از مشکلات اصلی اقتصاد نرخ بالای تورم بوده که فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی را تحت تاثیر قرار داده است.

سیاهکلی گفت: در هر صورت باید با اتخاذ تدابیری برای مهار تورم، بستر کارهای تولیدی در کشور نیز باید فراهم باشد و از تولیدکننده واقعی حمایت شود و واردات منطقی و با هدف ارتقای کیفیت و تنظیم بازار نیز موثر است به این معنا که اگر بخواهیم بازار را ساماندهی و قیمت‌ها را تعدیل کرد و مشتری‌مداری را محور کار قرار دهیم، باید شرایطی فراهم شود که مردم در  استفاده از کالاهای موردنیاز خود دچار کمبود نشوند و حق انتخاب از آنها گرفته نشود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید واقعیت های بازار را در نظر گرفت در صورتی که واردات انجام نشود، از آنجاکه تولید داخل در برخی از کالاها به میزان نیاز نیست، بازار سیاه ایجاد می‌شود و قیمت‌ها تصاعدی رشد می‌کند.

وی درباره واردات لوازم خانگی، تصریح کرد: اساسا کیفیت با رقابت محقق می‌شود و در صورتی که بازار از انحصار خارج شود، تولیدکننده ناچار است محصول باکیفیت تولید و به بازار عرضه کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: ما باید شرایط را برای تولیدکننده واقعی آماده کنیم اما زمانی که تولیدکننده از حمایت برخوردار شد باید محصولی با کیفیت و نرخ مناسب تولید کنند که بتواند با محصول وارداتی رقابت کند، چرا که بطور مثال واردات لوازم خانگی با ایجاد شرایط رقابتی علاوه بر تعدیل قیمت‌ها به ارتقای کیفیت نیز کمک می کند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید