پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودرو تا شب عید

0
یک کارشناس بازار خودرو گفت: در حال حاضر به دلیل عرضه قطره چکانی خودرو از سوی کارخانجات به بازار، قیمت با رشد ۵ درصدی مواجه بوده و با ادامه این روند، تا شب عید پیش‌بینی می‌شود که قیمت ده درصد بالا رود.

به گزارش نبض صنعت، فیروز نادری، کارشناس بازار خودرو با اشاره به وضعیت فعلی بازار خودرو گفت: در شرایط کنونی به دلیل مجموعه سیاستگذاری ها و رفتارهایی که خودروسازان در بازار دارند، قیمت‌ها ۵ درصد رشد کرده و به اصطلاح بازار شیرین شده است.

وی علت اصلی افزایش قیمت‌ها را عدم تحویل خودرو از سوی ایران‌خودرو دانست و گفت: عرضه پژو پارس معمولی و پژو پارس TU۵ در بازار کم شده است و قیمت این دو مدل به یکباره افزایش پیدا کرده؛ این در حالی است که بر اثر این اتفاق، قیمت پژو پارس معمولی که ۵۰۰ میلیون تومان بود، به رنج ۵۴۰ تا ۵۵۰ میلیون شده و پژو پارس TU۵ از ۶۳۰ به ۶۸۰ میلیون تومان رسیده است.

به گفته نادری دلیل دیگر افزایش قیمت خودرو، قراردادن سیستم ESP برای یکسری ماشین‌ها است که سبب فاصله قیمتی ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومانی این خودروها با نمونه‌های موتور مستقیم شده و در بازار تنش ایجاد کرده است.

این کارشناس بازار خودرو می‌گوید: دلار افزایش قیمت نداشته، حتی در برخی مواقع کاهشی هم بوده، این در حالی است که ماشین‌های چینی افزایش قیمت نداشته، اما قیمت خودروهای داخلی با کاهش عرضه از سوی شرکت‌ها رشد کرده است؛ بنابراین اگر با همین روند پیش برود تا شب عید قیمت خودرو ۱۰ درصد رشد خواهد کرد.

حباب ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها

این فعال بازار خودرو درباره حباب قیمت خودرو نیز گفت: تقریبا اکثر ماشین‌ها ۵۰ تا ۶۰ میلیون حباب قیمتی دارند، کاهش عرضه سبب شده تا قیمت خودرو کمتر نشود؛ این در حالی است که اوایل سال عرضه بالا و تقاضا کم بود، اما الان عرضه کم شده و تقاضا بیشتر شده است.

وی اظهار داشت: اگر واردات خودروهای کارکرده عملیاتی می‌شد در کاهش قیمت خودرو بسیار تاثیر می‌گذاشت. در حال حاضر خودروهای نو هم با تاخیر و طی کردن یک فرآیند اداری طولانی تحویل می‌شود که این روند بازار را متشنج می‌کند.

این کارشناس حوزه خودرو با تاکید بر عرضه قطره‌چکانی خودروهای وارداتی گفت: ماشین‌های وارداتی که با قیمت ۲ میلیارد تومان تحویل مشتری شده در بازار آزاد به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید