ورق در بازار دلار برگشت

0
قیمت دلار در معاملات پشت خطی یکشنبه آرایش صعودی به خود گرفت.

به گزارش نبض صنعت، بازیگران ارزی هرات در دومین روز هفته شاهد سقوط قیمت دلار بودند. قیمت دلار هرات دیروز با ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان راهی بازار شد و در نیمه ظهر تا ۵۰ هزار و ۵۰ تومان پایین آمد. شیب کاهشی اسکناس آمریکایی در هرات در نیمه دوم روز بیشتر شد و نرخ دلار از کانال ۵۰ هزار تومان عقب نشینی کرد و به کانال ۴۹ هزار تومان برگشت. نرخ دلار در هرات عصر دیروز در حدود ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان بسته شد و در معاملات پشت خطی با اندکی نوسان صعودی به ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان رسید .

بررسی‌ها نشان می‌دهد به دنبال کاهش قیمت دلار در هرات، ورق در بازار ارز تهران برگشت و رشد قیمت دلار تهران که از اولین روز هفته آغاز شده بود در دومین روز هفته متوقف شد. در همین راستا قیمت دلار در تهران با گپ منفی باز شد.اسکناس آمریکایی که در معاملات نقدی روز شنبه تا ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان بالا رفته بود  در بازار یکشنبه با ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان شروع به کار کرد و در نیمه ظهر بر روی ۵۰ هزار و ۳۸۰ تومان قرار گرفت. در عصر هم قیمت دلار در حدود ۵۰ هزارو ۲۰۰ تومان  تا ۵۰ هزارو ۴۰۰ تومان به فروش رسید . با این حال در معاملات پشت خطی یکشنبه شب دلار در تهران آریش صعودی به خود گرفت و تا ۵۰ هزار و ۵۲۰ تومان پیشروی کرد.

از سوی دیگر قیمت درهم امارت در روز یکشنبه چند نرخی شد و بین ۱۳ هزار و ۸۲۰ تومان تا ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان در نوسان بود. فعالان اقتصادی می گفتند اگر قیمت درهم در سومین روز هفته بالای ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد این احتمال وجود دارد که دلار هرات کانال ۵۰ هزار تومان را پس بگیرد. به عقیده دسته در حال حاضر اولین مرز مقاومت  دلار در هرات مرز ۵۰ هزار و ۵۰ تومان و بعدی بین ۵۰ هزار و ۲۵۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۳۵۰ تومان خواهد بود.

قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی یکشنبه شب 50 هزارد تومان ریزش کرد و بر روی 29 میلیون و 650 هزار تومان قرار گرفت.

البته در معاملات پشت خطی خبر خط‌ و نشان بریتانیا برای حوثی‌ها هم مورد توجه معامله گران قرار گرفته بود. در همین رابطه ساندی‌تایمز نوشته ارتش انگلیس در حال آماده شدن برای راه اندازی موجی از حملات هوایی علیه انصارالله (حوثی‌ها) در یمن است. به عقیده معامله گران افزایش تنش ها در  جنگ غزه  می‌تواند به عنوان محرک تاثیر گذار بر قیمت دلار در تهران عمل کند.

البته لازم به ذکر است که قیمت دلار در تهران در یک ماه اخیر بین محدوده ۵۰ هزارتومان تا ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان در نوسان رفت و برگشتی بوده و به نظر می رسد در بازار امروز هم اسکناس آمریکایی مانند دیروز در حول و حوش ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان نوسان خواهد کرد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید