دعوت از بخش خصوصی برای توسعه معادن کشور

0
مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: این شرکت از همه شرکت‌های خصوصی که تمایل به مشارکت در زمینه راه اندازی معادن کوچک مقیاس دارند دعوت می‌کند تا با این شرکت همکاری کنند.

به گزارش نبض صنعت، امیر خرمی‌شاد، با اشاره به اهمیت معادن کوچک مقیاس در اقتصاد کشور، گفت: معادن کوچک مقیاس بیش از ۹۵ درصد از مجموع معادن کشور را به خود اختصاص می‌دهند و نقش بسزایی در اشتغال‌زایی و تولید ارزش افزوده دارند از این رو شرکت ملی صنایع مس ایران، همسو با تحقق اهداف خود در زمینه توسعه پایدار و بهره برداری از منابع معدنی کشور، مشارکت با بخش خصوصی در راه اندازی معادن کوچک مقیاس را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان مزایای مشارکت بخش خصوصی در راه اندازی معادن کوچک مقیاس، افزود: ازجمله این مزایا بهره‌مندی از چابکی و ظرفیت‌های بخش خصوصی، تسریع در راه‌اندازی و بهره‌برداری از معادن، دستیابی به بهره‌وری بیشتر در زمان کوتاه‌تر، تسریع در تامین خوراک برای واحد‌های بزرگتر، اشتغال‌زایی و کمک به رفع مشکل بیکاری، اثر مثبت بر اقتصاد‌های محلی و افزایش سطح رفاه در مناطق محروم، استفاده از تمام ظرفیت‌های خرد و کوچک مالی و فنی موجود کشور و تشویق شرکت‌های دانش‌بنیان به مشارکت در طرح‌های جدید است.

خرمی شاد گفت: درحال حاضر شرکت ملی صنایع مس ایران درحال اولویت بندی معادن کوچک مقیاس قابل واگذاری به بخش خصوصی است و پس از آن، فرآیند واگذاری این معادن به بخش خصوصی آغاز خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: شرکت‌های دانش بنیان نیز می‌توانند با استفاده از دانش و فناوری‌های جدید در زمینه استخراج و فرآوری مواد معدنی، نقش بسزایی در توسعه معادن کوچک مقیاس ایفا کنند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید