ممنوعیت افزایش قیمت روغن موتور

0
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام‌کرد: هرگونه افزایش قیمت روغن موتور بدون اخذ مجوز کارگروه تنظیم بازار ممنوع است.

به گزارش نبض صنعت، این سازمان با توجه به انتشار اخباری مبنی بر موافقت با افزایش قیمت روغن موتور اعلام کرد: از آنجایی که روغن موتور بنزینی و گازوئیلی از جمله اقلام مشمول قیمت‌گذاری تثبیتی بوده و هرگونه تغییر قیمت آن در صورت تصویب کار گروه و ستاد تنظیم بازار عملیاتی می‌شود، تاکنون هیچ مصوبه‌ای از سوی متولیان امر در این زمینه ابلاغ نشده است و اصولاً این سازمان و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط پیش از تصویب، هیچگونه جایگاهی مبنی بر موافقت با افزایش قیمت ندارند.

در این اطلاعیه تصریح شده است: با تکذیب خبر «موافقت سازمان حمایت با افزایش قیمت روغن» تاکید می‌شود هرگونه افزایش قیمت بدون اخذ مصوبه‌های لازم غیرقانونی است و از مصادیق بارز گران‌فروشی بوده و در صورت افزایش قیمت با واحدهای متخلف برخورد جدی انجام خواهد شد و همه واحدهای تولیدی مکلفند بدون وقفه و مطابق رویه قبل نسبت به عرضه مکفی روغن در بازار اقدام کنند.

این اطلاعیه خاطرنشان کرده است: بدیهی است فرایند تولید و عرضه و میزان آن به صورت ویژه مورد رصد و پایش قرار گرفته و با هرگونه کاهش یا توقف عرضه و دپوی محصول بر اساس قوانین موجود برخورد تعزیری خواهد شد. همه واحدهای تولیدی و توزیعی مکلفند بدون وقفه نسبت به تولید و عرضه این محصول اقدام کنند و هموطنان می توانند در صورت مشاهده گران‌فروشی، دپوی محصول و عدم عرضه، مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید