بازار گوجه فرنگی به تعادل رسید

0
رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با توجه به برداشت و عرضه گوجه فرنگی از استان هرمزگان، بازار به تعادل رسید.

به گزارش نبض صنعت، اکبر یاوری گفت: بنابر اعلام اخیر معاونت بازرگانی وزارت جهاد کاهش تعرفه صادرات گوجه فرنگی و پیاز اعمال شد، در غیراین صورت کشاورزان متضرر می شدند.

به گفته او، با توجه به افزایش هزینه های تولید و گرانی نهاده های کشاورزی، فروش محصول کمتر از ۱۰ هزارتومان انگیزه ای برای کشاورزان باقی نمی گذارد.

یاوری نرخ کنونی هرکیلو گوجه فرنگی در میدان را ۸ تا ۱۵ هزارتومان، پیاز زرد ۱۰ تا ۱۶ هزارتومان و پیاز شیری ۱۲ تا ۱۵ هزارتومان اعلام کرد و افزود: با توجه به برداشت و عرضه گوجه فرنگی استان هرمزگان، بازار به تعادل رسیده است و حتی به سبب عرضه محصول گوجه فرنگی کمتر از ۱۰ هزارتومان سودی برای کشاورزان وجود ندارد.

رئیس اتحادیه بارفروشان ادامه داد: به وزارت جهاد پیشنهاد می دهیم که تعرفه صادرات گوجه فرنگی را صفر کنند چراکه گوجه فرنگی استان هرمزگان در حال عرضه است و امکان نگهداری در انبارها نیست.

به گفته او، با توجه به آنکه پیاز به میزان کافی در انبارها وجود دارد که مازاد بر نیاز بازار داخل است، از این رو صادرات تاثیر چندانی در افزایش قیمت ها ندارد و تنها در راستای حمایت از تولید داخل باید تعرفه صادرات معتدل شود.

یاوری گفت: با توجه به گرانی نهاده های کشاورزی همچون بذر، سموم، کرایه حمل و اجاره زمین عرضه محصول کمتر از ۱۰ هزارتومان برای ‌کشاورزان سودی ندارد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید