سکه طلا ۳۳ میلیونی شد

0
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه بازار طلا التهاب ندارد گفت: علت اصلی این افزایش قیمت بازار ارز بود که مدیریت نشده است، در صورتی که بازار ارز کنترل شود ممکن است قیمت سکه دوباره به ۲۹ میلیون و ۵۰۰ تا ۲۹ میلیون ۸۰۰ هزار تومان بازگردد

به گزارش نبض صنعت، درحالی که دولت در ماه‌های اخیر تمام تلاش خود را برای سرکوب نرخ ارز به کار برد، به یکباره ارز طی دو روز نزدیک به 2هزار تومان گران شد در حال حاضر در زمان تنظیم گزارش قیمت دلار در بازار آزاد به 51هزار و 800 تومان رسیده و پیش بینی می‌شود از کانال 52هزار تومان عبور کند. با رشد نرخ ارز در کشور به یکباره بازار طلا و سکه هم تحت تاثیر قرار گرفت و قیمت سکه در بازار آزاد از 32 میلیون تومان هم گذشت. رشد قیمت طلا و سکه طی دو روز سطح تقاضا برای این فلزات گرانبها را افزایش داد. این درحالی است که قیمت انس در بازارهای جهانی در روزهای اول هفته تغییرات چندانی را تجربه نکرده ولی بازار طلا و سکه در روزهای اخیر روند رو به رشدی را داشته است.

کاهش 6دلاری طلای جهانی

نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران می گوید، در طول هفته، انس جهانی نوسان ۲۰ دلاری افزایشی و کاهشی داشت؛ اما در در مجموع قیمت طلای جهانی ۶ دلار کاهش یافت که بر این اساس، علی رغم این اتفاق در بازارهای داخلی قیمت سکه و طلا روند افزایشی به خود دید.

وی اضافه کرد: بخش مهم این افزایش قیمت، متاثر از افزایش نرخ ارز بود؛ اما نه بازار التهاب داشت و نه تقاضا تشدید شد.

بذرافشان درباره تغییرات قیمت‌ها نیز گفت: حباب سکه در طول هفته گذشته به ۵ میلیون ۹۰۰ هزار تومان رسید که رشد ۷۰۰ هزار تومانی داشت؛ ضمن اینکه قیمت سکه طرح جدید ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه حدود ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۷۵۰ هزار تومان، سکه یک گرمی نیز ۵۰۰ هزار تومان هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۶۱ هزار تومان افزایش داشت.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: حباب تحت تاثیر افزایش قیمت ها رشد داشته و ممکن است این افزایش کاذب باشد که با کنترل قیمت ارز به قیمت‌های اول هفته پیش بازگردیم.

تاثیر نوسانات نرخ ارز بر بازار طلا وسکه

وی در پیش بینی از روند بازار در هفته جاری نیز گفت: نوسانات بازار ارز باعث افزایش قیمت‌ها شد؛ اما با توجه به اینکه بازارهای جهانی تغییراتی نداشت، در بازار داخلی نیز رشد تقاضا رخ نداد؛ ضمن اینکه رخداد سیاسی و اقتصادی خاصی نیز وجود ندارد و به نظر نمی‌رسد این افزایش قیمت با شرایط بازار هماهنگ باشد.

بذرافشان با بیان اینکه بازار طلا التهاب ندارد و با مدیریت نرخ ارز احتمال دارد قیمت‌ها به نرخ اوایل هفته پیش برسد، افزود: علت اصلی این افزایش قیمت بازار ارز بود که مدیریت نشده است، در صورتی که بازار ارز کنترل شود ممکن است قیمت سکه دوباره به ۲۹ میلیون و ۵۰۰ تا ۲۹ میلیون ۸۰۰ هزار تومان بازگردد، اما اگر شرایط بازار ارز کنترل نشود امکان دارد قیمت‌های فعلی تثبیت شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید