برندسازی حلقه مفقوده صنعت نساجی

0
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از بی‌توجهی به ظرفیت بالای صنعت نساجی در اشتغالزایی و درآمدزایی، گفت: آنقدر در حوزه پوشاک و کفش بد عمل کردیم که تولیدکنندگان ناچارند برای فروش محصولات خود نام تولیدات را تغییر داده و از اسامی خارجی استفاده کنند.

به گزارش نلطف اله سیاه کلی درباره مشکلات پیش‌روی صنعت نساجی و تاثیر قاچاق پوشاک در  این صنعت، گفت: بازار پوشاک و کفش در کشور ما ظرفیت بسیار مناسبی داشته و گردش مالی این بازار بسیار است و همواره سود کلانی عاید تجار و بازرگان این حوزه می‌شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولیدکنندگان صنعت نساجی باید نیازهای خود را با جدیت پیگیری کنند، ادامه داد: فعالان این حوزه می‌توانند مشکلات و موانع موجود در این مسیر را به نمایندگان  مجلس اطلاع دهند تا ما آنها را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه بخش بزرگی از اقتصاد کشور ترکیه و چین با صنعت نساجی تامین می‌شود که ما نیز باید در این حوزه از این کشورها الگوبرداری کنیم، اضافه کرد: محصولات تولیدی ما در حوزه کفش از کیفیت بسیاری برخوردار است به گونه‌ای که این محصولات در بسیاری موارد همتراز با محصولات ایتالیایی هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با انتقاد از بی‌توجهی به ظرفیت بالای صنعت نساجی در اشتغالزایی و درآمدزایی، تصریح کرد: آنقدر در حوزه پوشاک و کفش بد عمل کردیم که تولیدکنندگان ناچارند برای فروش محصولات خود نام تولیدات را تغییر داده و از اسامی خارجی استفاده کنند.

سیاهکلی افزود: باید بستری فراهم شود که علاوه بر تولید محصولات مناسب و مطابق با سلیقه مشتریان و تامین نیاز بازار داخلی، بازار سایر کشورها را نیز به دست گرفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: در صورتی‌که بخش خصوصی بداند که بازار کشور ساماندهی شده و از ورود کالای قاچاق به کشور جلوگیری می‌شود، سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در این بخش انجام می‌دهد زیرا عایدی بسیاری دارد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید