صنایع کوچک توان بازاریابی خارجی ندارند

0
صنعت
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: صنایع کوچک و متوسط در حال حاضر به سرمایه در گردش نیاز دارند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و در صورت امکان توسعه یابند اما متاسفانه بخش کمی از منابعی که به تولید و صنعت اختصاص پیدا می‌کند، سهم صنایع کوچک و متوسط می‌شود.

به گزارش نبض صنعت، حجت اله فیروزی درباره مشکلات پیش‌روی صنایع کوچک، گفت: بخش عمده‌ای از اقتصاد و تولید کشور مربوط به واحدهای صنعتی کوچک است در واقع 80 درصد مجموعه‌های تولیدی ما کوچک و متوسط هستند و با وجود اینکه اشتغالزایی بسیاری دارند اما حمایت‌های دولتی کمی از این مجموعه‌ها صورت می‌گیرد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صنایع کوچک و متوسط در حال حاضر به سرمایه در گردش نیاز دارند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و در صورت امکان توسعه یابند اما متاسفانه بخش کمی از منابعی که به تولید و صنعت اختصاص پیدا می‌کند، سهم صنایع کوچک و متوسط می‌شود.

وی عدم توانایی صنایع کوچک و متوسط در بازاریابی را از دیگر مشکلات این واحدهای تولیدی برشمرد و اضافه کرد: از آنجاکه صدای این واحدهای تولیدی بلند نیست، نمی‌توانند بازارهای داخلی و جهانی را به درستی جذب کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه وزارت صمت باید سازوکار مناسبی برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط پیش‌بینی کند، ادامه داد: صادرات حلقه متصل به تولید است و اگر این حلقه تکمیل نشود، واحدهای تولیدی نمی‌توانند موفق باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در صورتی که این مجموعه‌ها به هم وصل شود می‌توانند به صورت مشترک بازارهای جهانی را به دست آورند و در بازارهای رقابتی با مشکل روبه نشوند البته در این زمینه نقش اتاق‌های بازرگانی را نمی‌توان نادیده گرفت.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید