دلیل افت سهام خودروسازان با وجود افزایش قیمت کارخانه‌

0
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره علت اینکه چرا علی رغم افزایش قیمت محصولاتی مانند خودرو و اینترنت در سال جاری، سهام این مجموعه‌ها در بورس با اُفت روبه رو است، توضحاتی ارائه کرد.

به گزارش نبض صنعت، مصطفی طاهری در پاسخ به اینکه چرا علی رغم افزایش قیمت محصولاتی مانند خودرو و اینترنت در سال جاری، سهام این مجموعه‌ها در بورس با اُفت روبه رو است، گفت: در هر اقتصادی، سهام شرکتی که مشتری برای محصولات آن صف کشیده و حتی محصولاتش برای یک تا دو سال آینده  نیز به فروش رفته است، روبه جلو خواهد بود، اما در کشور ما برعکس است که دلیل این موضوع اقتصادی نیست.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در تشریح علت به وجود آمدن این شرایط، بیان کرد: با وجود ارائه گزارش عملکرد خوب از سوی این واحدها، اما سهام آن‌ها با رشد همراه نمی‌شود که علت آن اعتماد مردم است، به دلیل اتفاقی که در سال 98 روی داد و مردم دارایی، خانه، ماشین و سکه خود را به فروش رساند و وارد بورس کردند اما یک باره دارایی خود را از دست دادند، مردم به این حوزه بی‌اعتماد شدند.

وی با بیان اینکه در صورتی که اعتماد مردم به بورس بازگردد، وضعیت سهام شرکت‌ها براساس عملکرد آن‌ها پیش می‌رود، ادامه داد: این وضعیت همان روندی است که در بحث فضای مجازی با آن روبه‌رو هستیم؛ شاید پیام‌رسان‌های داخلی امکانات بسیاری داشته و نیازهای کاربران را تامین کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: دولت اگر می‌خواهد کاری در این زمینه انجام دهد باید در وهله نخست اعتماد مردم به بورس را بازگرداند و در گام بعدی به دنبال اجرایی کردن فرمول‌های اقتصادی در این حوزه باشد متاسفانه  بارها دیده شده، مسئولی بدون در نظرگرفتن روابط اقتصادی تصمیماتی اعمال می‌کند که این اعتماد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید