رشد دو برابری صادرات تخم مرغ

0
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران گفت: از ابتدای سال بیش از ۱۱۳ هزارتن تخم مرغ صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ برابر رشد داشته است.

به گزارش نبض صنعت، ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران گفت: با توجه به شرایط مساعد و روند خطی تولید تخم مرغ، نوسان زیادی در بحث تولید نداریم.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ در ماه های بهمن و اسفند به بالای ۱۱۵ هزارتن برسد.

نبی پور ادامه داد: با توجه به شرایط مساعد تولید پیش بینی می شود که تولید با رشد ۱۰۰ هزارتنی نسبت به سال قبل به بالای یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن برسد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران با بیان اینکه کمبودی در عرضه تخم مرغ نداریم، افزود: با توجه به مازاد تولید  نسبت به تقاضا، اکنون تخم مرغ مورد نیاز شیرینی‌ فروشی‌ها برای تهیه شیرینی شب عید و ایام نوروز تامین است و مشکلی در این زمینه نداریم.

او از رشد ۲ برابری صادرات تخم مرغ نسبت به سال قبل خبر دار و گفت: بنابر آمار از ابتدای  سال  بیش از ۱۱۳ هزارتن تخم‌مرغ به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار صادر شده است، درحالیکه سال گذشته مجموع صادرات ۵۵ هزارتن بود‌.

نبی پور گفت: با توجه به میزان مازاد تولید داخل، پتانسیل صادرات  ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن محصول در صورت صدور مجوز وجود دارد، اما بدلیل نزدیک شدن به ایام پایانی سال و ازدیاد تقاضا از سوی شیرینی فروشی ها صادرات در راستای تنظیم بازار داخل محدود شده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید