خودروهای وارداتی انبارهای گمرکی را پُر می‌کنند

0
رئیس سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: بعد از پنج سال ممنوعیت واردات خودرو برداشت شد. در آینده نزدیک و در روزهای آینده، خودروهای وارداتی انبارهای گمرکی را پُر می‌کنند.

به گزارش نبض صنعت، مهدی ضیغمی با بیان اینکه خودروهای وارداتی انبارهای گمرکی را پُر می‌کنند، به ارتباط مهم و خوب دو سازمان توسعه تجارت و گمرک ایران در حوزه تجارت اشاره کرد و گفت: روند صادرات از سمت کالاهای خام به کالاهای ارزش افزوده سوق پیدا کرده و از صادرات مواد نفتی به پتروشیمی و فولادی رسیدیم.

وی با بیان اینکه تغییر نگرش صادراتی ایجاد شده است، اظهار داشت: امروز کالاهای دارای ارزش افزوده مانند تولیدات دانش بنیان، خدمات فنی و مهندسی و… صادرات می‌شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه تلاش می‌کنیم که ظرفیت‌های که تجاری کشور را افزایش دهیم، تصریح کرد: در ابتدای دولت، تعداد رایزن‌های کشور پنج رایزن بود که امروز این تعداد به ٣٠ رایزن افزایش پیدا کرده و تلاش داریم این تعداد را به ٧٠ رایزن برسانیم.

ضیغمی با بیان اینکه تعداد مرکز تجاری را از هفت به ۶٠ مرکز تجاری رساندیم، خاطرنشان کرد: موضوع بسیار مهمی که امسال در اقتصاد کشور رخ داد، برگزاری اکسپوی ایران بود که نتیجه بسیار خوبی داشتو این رخداد اقتصادی سال آینده هم تکرار می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ایکس ری در گمرکات کشور ابراز داشت: با نصب آشکارسازی و ایکس‌ری‌ها عملا از تخلفات جلوگیری می‌کنیم و این اقدام شاخص‌های کسب و کار را بهبود می دهد.

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه اخیرا ٢۴ هزار دستگاه کشنده وارد کشور شد، عنوان کرد: ورود این تعداد کشنده نقش مهمی در تجارت خارجی به ویژه در تردد باز در اروپای غربی خواهد داشت. همچنین بعد از پنج سال ممنوعیت واردات خودرو برداشت شد. در آینده نزدیک و در روزهای آینده، خودروهای وارداتی انبارهای گمرکی را پُر می‌کنند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید