تامین زنجیره اکتشاف تا تجارت گوهرسنگ‌

0
مجری طرح گوهرسنگ‌ سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته از سوم تا ششم اسفندماه بر تامین زنجیره اکتشاف تا تجارت گوهر سنگ‌ها تاکید کرد.

به گزارش نبض صنعت، سید ابومحمد هاشمی افزود: این نمایشگاه به صورت اختصاصی به دستاوردها، اقدامات و فعالیت‌های حوزه گوهرسنگ‌ پرداخته شده و برای اولین بار هویت مستقل گوهرسنگ‌ها نمایش داده می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه زنجیره (اکتشاف تا فرآوری) تولید و تجارت گوهر سنگ‌ها به نمایش گذاشته می‌شود و بخش‌های مختلفی چون ماشین‌آلات، تجهیزات آزمایشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و پژوهش‌ها حضور دارند.

هاشمی تصریح کرد: هدف این نمایشگاه که با حمایت و همکاری دفتر توسعه گوهر سنگ‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و با مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می‌شود، بر اساس اهداف سند ملی توسعه گوهر سنگ‌ها و رسیدن به چشم انداز سند توسعه گوهر سنگ‌های کشور و در نهایت توسعه بازار است.

وی اظهار داشت: ورود به بازارهای تخصصی داخلی و خارجی ملزم به فراهم شدن زیر ساخت‌هایی است که در این راستا تفاهم نامه‌ای برای شناسه دار کردن گوهر سنگ‌ها منعقد شده و اقداماتی برای ایجاد مرکز ارزیابی گوهرسنگ‌ و تجهیز و توسعه آزمایشگاه‌ها انجام شده است.

مجری طرح گوهر سنگ ایمیدرو بیان داشت: با شناسه دار شدن گوهر سنگ‌ها، هویت بخشی به این کالا انجام و اطلاعات شناسنامه‌ای و مکانی سنگ‌ها اعم از محل استخراج، نوع تراش، کد کالا مشخص می‌شود که با فراگیر شدن این مهم از خام فروشی سنگ‌ها جلوگیری می‌شود و کارگاه‌های تراش سنگ فعال و برای کسب بازارهای جهانی کیفیت تراش‌ها بالا رفته و برند سازی تراشکاران و کارگاه‌های تراش انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کشور ما در حوزه ماشین آلات و تجهیزات برای تراش و فرآوری سنگ‌ها پیشرفت بسیاری داشته و هیچ کسری ندارد بیان داشت: در این نمایشگاه‌ها با حضور شرکت‌های تولید ماشین آلات و تجهیزات و تولیدکنندگان و فروشندگان گوهر سنگ‌ها جایگاه صنعت گوهرسنگ ایران نشان داده می‌شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید