نظر شورای رقابت در مورد تأمین نیاز بازار خودرو

0
خودرو
بازار خودرو

رئیس شورای رقابت گفت: اگر بخواهیم نیاز تمام افراد را به خودرو تامین کنیم. حداقل باید ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کنیم، اما اکنون کمتر از یک میلیون دستگاه خودرو در کشور تولید می‌شود.

به گزارش نبض صنعت، رضا شیوا با اشاره به بالا بودن تقاضای خرید خودرو در کشور، اظهار داشت: بنابر دلایلی تعدادی از افراد نقدینگی خود را روی خودرو سرمایه گذاری می کنند. رشد تورم منجر شده تا این پول را به کالا تبدیل کنند یعنی بین ارز، طلا و مسکن، خودرو را انتخاب می کنند.

وی تصریح کرد: این عامل منجر به  افزایش تقاضا می شود. خودروسازان هر چقدر خودرو تولید کنند بازار به علت تقاضای کاذب، همچنان تشنه است.

در این شرایط، کارشناسان صنعت خودرو می گویند تقاضای واقعی خودرو در ایران، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو است.

اخیراً مجلس برای به تعادل رساندن بازار خودرو، طرح واردات ۵۰ هزار دستگاه خودرو را تصویب کرد.

علی جدی، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این مورد می گوید: هدف از واردات ۵۰ هزار دستگاه خودرو جبران کسری بازار، تعادل عرضه و تقاضا، شکستن قیمت‌هاست.

به گفته وی، در حال حاضر قیمت خودروهای خارجی از میزان واقعی خود فاصله گرفته و به بیش از ۵ برابر قیمت واقعی رسیده است. در این شرایط با واردات خودرو برای دولت هم درآمد ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید