سقوط ارزش افزوده صنعت در ۱۴۰۲

0
برمبنای داده‌های وزارت صمت، حال صنعت سال گذشته خوب نبود. سال ۱۴۰۲ ارزش افزوده صنایع که از تابستان رشد منفی را آغاز کرده بود تا پاییز این رشد منفی را به همراه داشت. هنوز مشخص نیست این روند در زمستان هم ادامه یافت یا متوقف شد. آخرین داده‌های منتشره شده بیانگر این است که ارزش افزوده صنایع ۱.۳ درصد رشد منفی را نسبت به مدت مشابه سال قبلش تجربه کرده بود.

به گزارش نبض صنعت، آخرین آمار رسمی منتشر شده از بخش صنعت نشان می‌دهد، که ارزش افزوده گروه صنعت به جز استخراج نفت و گاز در پاییز سال گذشته، ۴۷.۴ هزارمیلیارد تومان بوده که رشد منفی ۱.۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبلش سال ۱۴۰۱ تجربه کرده است. درضمن مشارکت در رشد اقتصادی پاییز ۱۴۰۲ این گروه نیز منفی ۱.۳ واحد درصد بوده است.

داده‌های موجود نشان می‌دهد، رشد نزولی ارزش افزوده صنایع از بهار  ۱۴۰۲ آغاز شد به طوری که در تابستان و پاییز منفی شد. ارقامی که نسبت به دوره‌های مشابه سال ۱۴۰۱  سقوط کرده بود. در بهار ۱۴۰۱ رشد ارزش افزوده صنایع ۸.۵ درصد گزارش شد؛ اما این رقم در بهار ۱۴۰۲ برابر ۰.۴ درصد بود. در تابستان گذشته این رقم منفی شد و  به منفی ۰.۵درصد رسید. درحالی که  تابستان  ۱۴۰۱ ارزش افزوده صنایع ۵.۸ درصد بود.

داده‌های موجود نشان می‌دهد، در پاییز ۱۴۰۱، رشد ارزش افزوده صنعت برابر ۵.۸ درصد بود اما در پاییز سال گذشته این رشد منفی ۱.۳ گزارش شد.

طبق گزارش معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق تهران، در این مدت ارزش افـزوده معـدن درمقابل با رشد ۰.۳ درصدی روبرو بوده و به حدود ۲۹.۶ هزارمیلیارد تومان رسیده است. رشد ارزش افزوده معدن از زمستان ۱۴۰۱ آغاز شد و تا پاییز ۱۴۰۲ ادامه یافت.

برمبنای آمار رسمی، ارزش افـزوده معـدن در بهار ۱۴۰۲ برابر با ۱.۳ درصد بود. این رقم در تابستان سال گذشته رشد کرد و به ۱.۷ درصد رسید. ولی در پاییز مجددا افت کرد؛ ولی کماکان مثبت ماند. رقم ثبت شده برای پاییز سال گذشته ۰.۳ درصد بود این رقم برای فصل سوم ۱۴۰۱ هم گزارش شده بود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید