ترکش‌های جنگ به بازار ارز رسید

0
شب گذشته و همزمان با انتقام سخت ایران از اسراییل قیمت تتر در لحظات اولیه با واکنش به تنش‌ها از مرز ۷۰هزار گذشت و پیش بینی می‌شد که دلار صبح امروز رشد چشمگیر داشته باشد.

به گزارش نبض صنعت، قیمت دلار سال ۱۴۰۳ را افزایشی آغاز کرده و با حمله اسراییل به کنسولگری ایران در سوریه تا مرز ۶۵هزار تومان هم رفت، اما با ورود بازار ساز به بازار و کنترل دوباره بانک مرکزی، بازار ارز اصلاح اندکی داشت و دلار حوالی ۶۴هزار تومان در نوسان بود.

همزمان با اوج گرفتن خبرهای جنگ و احتمال حمله ایران به اسراییل روز شنبه دلار از مرز ۶۶هزار تومان عبور کرد و با ۶۶هزار و ۲۰۰ تومان معاملات پایان یافت، اما پس از اینکه ایران موجی از پهپادها را به سمت اسرائیل ارسال کرد، بازارهای داخلی و خارجی دچار شوک شده و قیمت‌ها با سرعت هرچه تمام‌تر به تنش‌های پیش آمده واکنش نشان دادند.

لحظاتی پس از اینکه حمله موشکی ایران به اسراییل تایید شد  قیمت تتر به صورت شبانه از مرز ۷۰هزار عبور کرد و این احتمال در میان سرمایه‌گذاران به وجود آمده بود که همزمان با بازگشایی بازارهای داخلی قیمت دلار روند رو به افزایشی در پیش خواهد گرفت.

عبور دلار از مرز ۶۹هزار تومان در ابتدای معاملات امروز

از ابتدای معاملات صبح امروز، قیمت دلار از ۶۹هزار تومان عبور کرد و طی یک ساعت به کانال ۷۰هزار تومان رسید. درحالی که هیچ واکنشی از سوی بانک مرکزی و مدیران اقتصادی در رابطه با مدیریت بازارها و کنترل نرخ ارز انجام نشده است، دلار در زمان نگارش این گزارش از ۷۰هزار تومان عبور کرد و هر اسکناس آمریکایی در بازار آزاد حدود ۷۰هزار تومان معامله می‌شود.

در میانه معاملات و بر اساس مشاهدات میدانی نوسان قیمت دلار در بازار آزاد حوالی ۶۹هزار و ۹۰۰ تا ۷۰هزار تومان است.

نکته قابل توجه این است که دلار عصر روز شنبه ۲۵ فروردین با ۶۶هزار و ۴۵۰ تومان به کار خود پایان داده و همزمان با گشایش بازارها در روز یکشنبه ۲۶ فروردین  واکنش جدی به انتقام سخت ایران از اسراییل نشان داده است.

تغییر کریدور دلار در کمتر از ۲۴ساعت

قیمت دلار در آغاز معاملات امروز با ۶۹ هزار و ۷۰۰ تومان کار خود را شروع کرد و به عبارتی در کمتر از ۲۴ساعت نرخ دلار از کریدور ۶۰ هزار تومانی به ۷۰ هزار تومانی جهش قیمت داشت.

کارشناسان بازار معتقدند که احتمال افزایش قیمت دلار در بازار آزاد همچنان وجود دارد و ترکش‌های جنگ بازار ارز را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

جدول زیر تغییر قیمت دلار از آغاز حمله اسراییل به کنسولگری ایران در سوریه تا زمان انتقام ایران از اسراییل را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید