حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان صنایع ریلی

0
رئیس هیئت عامل سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: شرکت‌های تولیدی صنایع ریلی علاوه بر توجه به بازار داخل، در تدوین برنامه‌های آینده خود باید راهبرد صادراتی را مدنظر قرار دهند و در این مسیر وزارت صمت در اخذ استاندارد‌های بین المللی و دسترسی به بازار‌های هدف از تولیدکنندگان حمایت می‌کند.

به گزارش نبض صنعت، بابک احمدی در نخستین نشست کمیته صنعت ریلی وزارت صمت با اشاره به فعال شدن کمیته‌های خودرو، ریلی، دریایی و هوایی گفت: هدف این است که در این کمیته ها، چالش‌ها و مسائل صنایع مختلف احصاء و راهکار‌های رفع آن با حضور ذینفعان بررسی شود تا با ایجاد هم افزایی شاهد جهش تولید در این حوزه باشیم.

وی افزود: برای حفظ و توسعه صنایع ریلی نیاز به راهبردی یکپارچه در این حوزه داریم و بایستی با همکاری فعالان این حوزه، راهبرد این صنعت را در مسائل مختلف تولید واگن‌های مسافری، باری، مترو و لکوموتیو و محصولات دیگر تعیین کنیم.

نخستین نشست کمیته صنعت ریلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با موضوع بررسی عملکرد تولید سال ۱۴۰۲ و برنامه تولید محصولات ریلی در سال ۱۴۰۳ با حضور مسئولان و مدیران واحد‌های تولیدی صنایع ریلی در ایدرو برگزار شد.

نبود برنامه و افق مشخص در حوزه صنایع ریلی، توجیه نداشتن سرمایه گذاری در حوزه ریلی، لزوم هماهنگی میان شرکت راه آهن، شهرداری‌ها و سازمان برنامه و بودجه، مشکل کمبود لکوموتیو، مشکل تخصیص ارز و مشکلات گمرکی از جمله مهمترین مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید