اولین محموله‌ تخم‌مرغ صادراتی راهی روسیه می‌شود

0
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار از ارسال اولین محموله تخم‌مرغ به روسیه ظرف یک هفته تا 10 روز آینده خبر داد.

به گزارش نبض صنعت، حمید کاشانی با بیان اینکه سال‌های قبل واردکننده تخم‌مرغ بودیم، گفت: با روی کار آمدن دولت جدید و برنامه‌ریزی‌های لازم در این بخش کلیه وظایف تولید، برنامه‌ریزی صادرات، واردات به تشکل مربوطه واگذار شد و این موضوع باعث شد که در سال ۱۴۰۱، ۵۴ هزار تن و سال ۱۴۰۲، ۱۳۷ هزار تن صادرات داشته باشیم.

وی افزود: این رقم صادرات بسیار بی نظیر است. یعنی حتی در مقایسه با ترکیه که رقیب ما در کشورهای اطراف در زمینه تولید تخم مرغ است تولید مطلوب‌تری داشتیم.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار در پاسخ به این سوال که به چه کشورهایی صادرات داریم؟ گفت: در گذشته صادرات سنتی به افغانستان و عراق داشتیم؛ ولی در حال حاضر به قطر، امارات، عمان، ترکمنستان و حتی در مقاطعی به پاکستان که یکی از تولیدکنندگان تخم مرغ است، صادر کردیم. همچنین با حمایت ویژه‌ای که در بحث کشورهای اوراسیا انجام می‌گیرد، امیدواریم که بعد از سفر ریاست جمهوری  بتوانیم تخم مرغ به روسیه صادر کنیم.

وی عنوان کرد: احتمالا اولین محموله تخم‌مرغ هفته آینده به روسیه ارسال شود و پروسه بسیار بلندی دارد زیرا روسیه یکی از کشورهایی است که شرایط قرنطینه و ضوابط بهداشتی آن بسیار شرایط سختی است. در حقیقت برای اولین بار در کل صنعت دام و طیور کشور صادرات به روسیه یک هفته یا ۱۰ روز آینده انجام می‌شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید