تکذیب ممنوعیت صادرات سیمان ایران به عراق و امارات

0
سیمان
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان هر گونه ممنوعیت صادرات سیمان و کلینکر ایران به امارات متحده عربی و عراق را تکذیب کرد.

به گزارش نبض صنعت، حمید فرمانی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در واکنش به خبر توقف صادرات سیمان ایران به امارات متحده عربی و عراق گفت: این خبر که امارات دیگر سیمان ایران را نمی‌خرد صحت ندارد. احتمالا یکی از تولیدکننده‌های کشور در صادرات محصول خود به امارات با مشکل روبه‌رو شده و چنین موضوعی را با رسانه‌ها مطرح کرده است؛ تنها کاری که امارات در مورد واردات سیمان انجام داده، این است که با هدف حمایت از صنعت سیمان این کشور عوارض صادرات این کالا را افزایش داده آن هم نه فقط از مبدا ایران بلکه از تمام مبادی، بنابراین ممنوعیتی اتفاق نیفتاده است.

وی خاطرنشان کرد: در پی افزایش عوارض یادشده ممکن است صادرات سیمان از ایران به امارات دچار اختلالاتی شود که البته چون وزن سیمانی که از ایران به امارات صادر می‌شود نسبت به کل صادرات سیمان ایران ناچیز است حتی اگر صادرات به کل ممنوع هم شود تاثیری در میزان صادرات سیمان ایران ندارد.

فرمانی تصریح کرد: ایران سالانه ۱۴ میلیون تن تا ۱۵ میلیون تن سیمان و کلینکر صادر می‌کند و مجموع صادرات انواع سیمان و کلینکر ایران به امارات در بهترین حالت آن که سال گذشته بود تنها به حدود ۲۰۰ هزار تن رسید.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان توقف صادرات سیمان ایران به عراق را نیز تکذیب کرد و گفت: عراق همچنان یکی از بزرگ‌ترین مشتریان کلینکر ایران است.

وی افزود: از بیش از ۱۴ میلیون تن سیمان و کلینکری که سال گذشته از ایران صادر شد حدود ۸ میلیون تن آن را کلینکر و بیش از ۵ میلیون تن آن را انواع سیمان تشکیل می‌داد؛  مقصد اول کلینکر صادراتی ایران عراق است و ۵۲ درصد از کل صادرات کلینکر ایران به این مقصد می‌رود و حدود ۲۳ درصد هم به کویت صادر می‌شود.

فرمانی یادآور شد: نخستین مقصد صادرات سیمان ایران هم افغانستان و پس از آن کویت است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید