روند تعطیلی رستوران‌ها ادامه دارد/رشد 20 درصدی قیمت غذا

0
رستوران
رستوران

رئیس اتحادیه رستوران‌داران اظهار داشت: شیوع اومیکرون و افزایش قیمت‌ها باعث شده که تقاضای رستوران‌ها نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یابد.

به گزارش نبض صنعت، سید علی‌اصغر میر ابراهیمی در مورد آخرین وضعیت رستوران‌ها اظهار کرد: مواد اولیه مانند برنج و گوشت هر روز گران‌تر می‌شوند. وضعیت برای رستوران‌ها مناسب نیست و تقاضا برای جواز هم اندک است.

وی افزود: شیوع اومیکرون و افزایش قیمت‌ها باعث شده که تقاضای رستوران‌ها نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یابد، قیمت کالاها به صورت لحظه‌ای در حال گران شدن است.

رئیس اتحادیه رستوران‌داران بیان کرد: کسانی که صاحب واحد صنفی خود هستند به نوعی کجدار و مریز کار می‌کنند اما رستوران‌دارهایی که واحد صنفی خود را اجاره کرده‌اند با مشکل زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. در یک ماه اخیر هم چندین رستوران به تعطیلی کشانده شدند و روند تعطیلی رستوران‌ها به علت مشکلات مالی ادامه دارد.

وی خاطرنشان ساخت: افزایش قیمت در حقوق پرسنل، آب، برق، گاز، مالیات و مهم‌تر از همه مواد اولیه باعث افزایش قیمت غذای رستوران‌ها شده است. غذای رستوران‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

میرابراهیمی تصریح کرد: وضعیت برای رستوران ها اصلاً مناسب نیست همکاران ما در فشار هستند اما مجبور به مقاومت و ادامه مسیر هستند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید