۱۰۰ هزار تن برنج تنظیم بازار وارد شبکه مصرف می شود

0
مدیرکل هماهنگی بازرگانی دولتی گفت: طبق تصمیم ستاد تنظیم بازار ۱۰۰ هزار تن انواع برنج خارجی با قیمت مصوب وارد شبکه های مصرف می شود.

به گزارش نبض صنعت، حجت براتعلی گفت: بنابر آمار از ابتدای دی تاکنون ۱۶۰ هزار تن برنج از محل ذخایر راهبردی وارد شبکه‌های توزیع شده است.

به گفته او، بنابر آمار از مجموع ۱۶۰ هزار تن برنج توزیعی حدود ۱۱۰ هزار تن وارد شبکه‌های مصرف شده و مابقی هم تا پایان سال عرضه می‌شود.

همه ساله نزدیک ایام پایانی سال توزیع کالاهای اساسی نظیر برنج، روغن و شکر شتاب بیشتری به خود می‌گیرد که تا پایان ماه رمضان طرح تنظیم بازار ادامه دارد.

براتعلی گفت: بنابر برنامه ستاد تنظیم بازار ۱۰۰  هزار تن برنج دیگر تا ماه رمضان وارد شبکه توزیع می‌شود.

مدیرکل هماهنگی بازرگانی دولتی قیمت کنونی هر کیلو برنج هندی برای مصرف کننده را ۲۴ هزار تومان، قیمت برنج پاکستانی را ۲۵ هزار تومان و قیمت برنج تایلندی را ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

از ابتدای سال قیمت برنج بارها افزایش یافت که در ماه‌های اخیر قیمت برنج ایرانی و خارجی جهش چشمگیری داشت که وزارت جهاد برای تنظیم بازار در کنار عرضه بازرگانی دولتی با توزیع از طریق شبکه هوشمند به دنبال تنظیم بازار و کنترل قیمت است که مسئولان بازرگانی دولتی همواره این اطمینان را به مردم می‌دهند که با وجود فراوانی کالا، دولت برنامه ای برای افزایش قیمت تا پایان سال ندارد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید