رشد 180 درصدی اکتشافات سطحی ذخایر مس کشور

0
در دومین روز از چهارمین همایش فلزات غیر آهنی ایران با حضور مدیر اکتشافات و توسعه ذخایر معدنی شرکت ملی صنایع مس ایران و اساتید دانشگاه های کلاوستهال آلمان و بریتیش کلمبیا کانادا پنل تخصصی اکتشافات مس برگزار شد.
به گزارش نبض صنعت به نقل از مس پرس، در سخنرانی که با عنوان «از پهنه های اکتشافی تا معدن» (مروری بر روند اکتشافات و چالش های فرارو) برگزار شد، شهریار متوکل مدیر اکتشافات و توسعه ذخایر معدنی شرکت ملی صنایع مس ایران به بررسی چالش های معادن مس در آینده و عملکرد تیم جوان اکتشافات مس پرداخت.

وی اظهار داشت: گسترش کمی و کیفی فعالیت های اکتشافی در سطح کشور در پهنه هایی به وسعت حدود 60 هزار کیلومترمربع، رشد بیش از 180 درصدی اکتشافات سطحی و ثبت رکورد بالاترین میزان مطالعات اکتشافی در 8 سال گذشته، رشد 100 درصدی حفاری اکتشافی در سال 1400 با حفر بیش از 124 هزار متر حفاری تا نیمه اسفندماه سال جاری و ثبت رکورد بالاترین میزان حفاری در 8 سال گذشته و حفر عمیق ترین گمانه اکتشافی به عمق 1400 متر برای اولین بار در تاریخ در اکتشافات مس کشور همگی از فعالیت‌های بخش اکتشافات و توسعه ذخایر معدنی شرکت ملی صنایع مس ایران است.

وی افزود: در دوره اخیر مجموع منابع زمین شناسی شرکت مس با افزایش 100 درصدی از 8/5 میلیارد تن به بیش از 17 میلیارد تن با متوسط عیار 0.4 درصد بالغ شده است.

در ادامه سید جمال کیوانیان، عضو هیات علمی دانشگاه کلاوستهال آلمان نیز در خصوص پویایى و هوشمندسازى اکتشافات، ضامن توسعه پایدار و بابک ال طه عضو هیات علمی دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا در خصوص ژئومتالورژى و نقش آن در افزایش بهره وری معادن مس به سخنرانی پرداختند.

گفتنی است چهارمین همایش و نمایشگاه چشم انداز از صنایع فلزات غیر آهنی ایران و فناوری های وابسته با نگاه به تولید بازار از روز گذشته کار خود را در هتل المپیک تهران آغاز کرده است و تا روز چهارشنبه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید