ثبت فاکتور‌های تجاری زنجیره نساجی از سال آینده

0
وزیر صمت
وزیر صمت
وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست با اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با اعلام تمرکز روی کاهش هزینه‌های مازاد تولید و عرضه در زنجیره پوشاک، گفت: فاکتور‌های تجاری و معاملات زنجیره نساجی از اوایل سال آینده مانند ۳۶ گروه کالایی دیگر در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شود.

به گزارش نبض صنعت، سیدرضا فاطمی امین گفت: ثبت فاکتور‌های تجاری ۳۶ گروه کالایی در سامانه جامع تجارت در حال اجرا است و تمامی معاملات این گروه‌ها در سامانه جامع تجارت رصد شده و هرگونه افزایش قیمت مورد بررسی و پایش قرار می‌گیرد.
تمرکز روی کاهش هزینه‌های مازاد درون زنجیره پارچه
وی با بیان این‌که روی زنجیره پارچه (از نخ تا مصرف‌کننده) تمرکز بیشتری انجام می‌دهیم، تصریح کرد: هزینه‌های مازاد درون زنجیره از تولید تا عرضه با این تمرکز و متعاقب آن ثبت فاکتور‌های مربوطه در سامانه جامع تجارت کاهش می‌یابد.
فعالان نساجی از طرح تأمین مالی زنجیره‌ای استفاده کنند
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اجرای طرح تأمین مالی زنجیره‌ای، بیان کرد: فعالان و تولیدکنندگان عرصه نساجی و پوشاک می‌توانند از این طرح برای تأمین سرمایه در گردش خود نهایت استفاده را ببرند.
مشکلات فعالان اقتصادی را دغدغه خود می‌دانیم
فاطمی امین یادآور شد: در دیگر حوزه‌ها مانند مجوزها، مالیات، بیمه و تأمین اجتماعی و… نیز مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را دغدغه خود می‌دانیم و برای پیگیری این موارد (در بیرون و درون مجموعه وزارت صمت) نهایت همکاری را انجام می‌دهیم.
متمرکز شدن موضوعات رشته فعالیت‌ها درون دفتر تخصصی آن‌ها
وی با اشاره به استقرار ساختار جدید در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: تمرکز امور مرتبط با یک رشته فعالیت درون دفتر تخصصی آن رشته فعالیت، نقطه عطف ساختار جدید است و به این صورت تمام موضوعات شامل مواد اولیه، تولید، صادرات، سرمایه در گردش و. به صورت متمرکز و با متولی مشخصی جلو می‌رود.
رویکرد ارتقای کیفیت و افزایش صادرات در صنعت پوشاک
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که تمرکز موضوعی درون دفتر نساجی و پوشاک به‌طور یقین مثمرثمر خواهد بود، گفت: در این حوزه افزایش کیفیت، ارتقاء صادرات و کاهش قیمت را با جدیت دنبال می‌کنیم.
پیشنهاد‌های تولیدکنندگان و فعالان عرصه پوشاک
تولیدکنندگان و فعالان عرصه پوشاک نیز در این جلسه به بیان مهم‌ترین نقطه نظرات خود پرداختند. حمایت از برند ایرانی، تعامل با دستگاه‌های ذیربط از جمله بیمه، مالیات و تأمین اجتماعی، تقویت خرید مردم با توجه به آسیب‌های ناشی از شیوع کرونا به کسب‌ و کارها، اطلاع‌رسانی و تبلیغات مناسب برای «جشنواره خرید لباس خوب و مناسب» و حمایت از کالای ایرانی در مقابل کالای قاچاق از مهم‌ترین نقطه نظرات و پیشنهاد‌ها بود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید