برنامه ریزی برای اتصال دانش بنیان ها به واحدهای تولیدی

0
واحدهای صنعتی
معاون هماهنگی محیط کسب و کار وزارت صمت گفت: وزارت صنعت اتصال شرکت های دانش بنیان به واحدهای تولیدی را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش نبض صنعت، مهدی نیازی اظهار داشت: رفع موانع تولید یا بهبود مستمر فضای کسب و کار از موضوعات مهم و کلیدی و از محورهای اصلی وزارت صمت است که هم اکنون در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه بخش اول مانع زدایی و بهبود فضای کسب و کار در حوزه صادرات اتفاق افتاد افزود: با بسته ی رفع موانع صادراتی که مهرماه سال گذشته تهیه کردیم صادرات کشورمان نسبت به سال 1399 حدود 13 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد و ادامه کار نیز برای بحث تولید بود که در چند محور بیمه، بانک، مالیات و بهبود فضای کسب و کار بسته ای تهیه و تصویب شد.

معاون هماهنگی محیط کسب و کار وزارت صنعت با تاکید بر اینکه مانع زدایی از تولید و بهبود فضای کسب و کار یک امر مستمر است و صرفاً با تهیه بسته های اقتصادی محقق نخواهدشد، افزود: در کنار این بسته ها و اراده جمعی، یک سری از متغیرهای کلان اقتصادی نیز باید اصلاح شوند تا اقتصاد پیش بینی پذیر باشد.

وی با بیان اینکه وزارت صمت یکی از متولیان اصلی شعار سال؛ «تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» است گفت: ما از ابتدای سال تعاملات را آغاز کردیم و تلاش کردیم در کنار توسعه روابط کاری در این حوزه برای توسعه فعالیت های دانش بنیان نیز برنامه ریزی کنیم.

معاون هماهنگی محیط کسب و کار وزارت صمت از تهیه برنامه مقدماتی وزارتخانه مبتنی بر شعار سال خبر داد و افزود: این برنامه طی دو سه هفته آینده نهایی و به زیرمجموعه ها ابلاغ خواهدشد.

نیازی ادامه داد: با توجه به اینکه چالش اکثر شرکت های دانش بنیان بحث بازار است و این شرکت ها باید به بازار فناوریها و فعالیت های دانش بنیان در قالب صنعتی و بزرگ متصل شوند لذا اتصال شرکتهای دانش بنیان به واحدهای تولیدی را در دستور کار قرار دادیم.

وی از طراحی فعالیت های تحقیق و توسعه در بنگاه های صنعتی و معدنی به عنوان یکی از محورهای اصلی وزارتخانه در برنامه مقدماتی خبرداد و گفت: در این راستا تعاملات خوبی هم بین شهرک های صنعتی وزارتخانه و پارک های علم و فناوری وابسته به وزارت علوم شکل گرفته تا هر دو طرف از ظرفیت های یکدیگر استفاده کنند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید