واگذاری ۸ فقره گواهی‌ کشف معادن

0
معدن
معدن
معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت از برنامه ریزی برای واگذاری هشت گواهی اکتشافی معدنی، در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» و حمایت از بخش خصوصی در انجام فعالیت‌های معدنی خبر داد.

به گزارش نبض صنعت، علیرضا شهیدی افزود: این مهم با هدف ایجاد تحرک و رونق بخش خصوصی در فعالیت‌های معدنی، هشت فقره گواهی‌های کشف معدنی در ماه آینده واگذار می‌شود.

رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی بیان‌داشت: بر مبنای رویکرد جدید این سازمان در حوزه فعالیت‌های کلان اکتشافی کشور بنا داریم هشت فقره گواهی کشف مواد معدنی مس، طلا، نقره، آنتیموان، سرب و روی و سیلیس زینتی را در قالب واگذاری طبق تشریفات قانونی مزایده اعلام کنیم تا بخش خصوصی در فضای عادلانه، رقابتی و شفاف به فعالیت‌های معدن‌کاری ورود پیدا کند.

وی با بیان این‌که در محدوده‌هایی که بنا به واگذاری آن داریم اطلاعات پایه مناسب تهیه شده، خاطرنشان‌کرد: از نظر سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، این مناطق مستعد هستند که انتظار می‌رود بخش خصوصی با ورود خود اقدام به تکمیل عملیات اکتشاف در مرحله تفصیلی کرده و در نهایت وارد چرخه بهره‌برداری شود.

معاون وزیر صمت ادامه‌داد: در محدوده‌هایی که بنا بر واگذاری آنهاست، مراحل شناسایی و پی‌جویی و همچنین تلفیق و مدل‌سازی داده‌های حاصل از اطلاعات پایه انجام شده و به گواهی کشف رسیده که در آنها وجود مواد معدنی با ارزش همچون مس، طلا، نقره، آنتیموان، سرب و روی و سیلیس زینتی محرز شده‌ است.

شهیدی، رویکرد جدید سازمان زمین‌شناسی را انجام اکتشاف‌های عمقی، تهیه اطلاعات پایه دقیق‌تر و بازنگری اطلاعات پیشین با روش‌های روز جهان عنوان کرد و گفت: به‌ طور قطع این امر موجب کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در امر اکتشاف، تحول چشمگیر در فعالیت‌های معدنکاری، عمرانی و زیرساختی کشور خواهد شد.

مراحل واگذاری گواهی کشف‌های ذکر شده بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در خردادماه سال جاری اجرایی می‌شود که این امر با اعلام قبلی از روزهای آینده انجام خواهد شد.

متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات دقیق و چگونگی شرکت در مزایده مذکور به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به نشانی www.gsi.ir مراجعه کنند

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید