زیر ساخت استفاده از خودرو های برقی فراهم نیست

0
خودروی هیبریدی
مدیر عامل سایپا گفت: باید خودروهای تولید داخل هیبریدی شود؛ اما چون‌ زیرساخت آن‌ آماده نیست منفعتی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش نبض صنعت، محمد علی تیموری گفت: تولید خودروهای برقی به ۲ عامل قیمت بالای باتری و  زیرساخت تولید موتور بستگی دارد که در کشور این فناوری را نداریم اما به دانش آن دست پیدا کردیم.

مدیر عامل سایپا گفت: ایران خودرو و سایپا ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری در زمینه زیر ساخت تولید خودرو کرده اند و ظرفیت تولید ۲ میلیون خودرو را دارند؛ این یعنی کشور در این زمینه هزینه کرده است.

به گفته تیموری باید خودروهای تولید داخل هیبریدی شوند؛ اما چون‌ زیرساخت آن‌ وجود ندارد منفعتی در این زمینه وجود ندارد چراکه مجبور هستیم در فناوری آن به کشورهای خارجی وابسته شویم و باید خودمان به این‌ فناوری دست پیدا کنیم. اگر بخواهیم به سمت تولید خودروهای برقی رویم، زیرساخت برق هسته ای باید تقویت شود.

مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران خودرو نیز گفت: امسال ۵۸ درصد رشد تولید خودرو کامل نسبت به سال گذشته داشته ایم.

وی گفت: دیگر در خودروسازی تولید خودرو ناقص نخواهیم داشت. اگر تولید ناقص متوقف می شد، ۲۵ درصد، درصد شاخص کیفیت خودرو افزایش می یافت.

در ۴ ماه گذشته تفاهم‌نامه ۸ بندی توسط خودروسازان مبنی بر هم افزایی آنها امضا شده است تا زیرساخت ها در صنعت خودرو تقویت شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید